A szezon előtt a Virgin azt célozta meg, hogy autói rendszeresen bejussanak az időmérő edzés második szakaszába, ám a piros-fekete autók nem jutottak feljebb a rajtrács 20. helyénél. A Virgin vezetése ezért úgy döntött, megválik Nick Wirth cégétől, saját kezébe veszi az autó fejlesztését.

A Wirth Research irányította az MVR 02-es kocsi tervezését, az F1-ben egyedüliként szélcsatorna használata nélkül, kizárólag számítógépes szimulációkkal. Wirth elbocsátásával a CFD Design-ként ismert számítógépes tervezési rendszer kizárólagos használata is megbukott a száguldó cirkuszban.

“Azért hoztuk meg ezt a döntést, hogy a csapat saját kezébe vehesse a sorsát. Miután konzultáltunk a jelenlegi technológiai partnerünkkel (az orosz Marussia autógyárral), kötelességünknek éreztük a szerződés felbontását a Wirth Research-csel” – mondta a Virgin elnök-vezérigazgatója, Andy Webb az Autosportnak.

“Úgy vélem, a technikai vezetésünkkel és az operatív fejlődésünkkel kapcsolatban most meghozott döntések stabil alapokat biztosítanak számunkra ahhoz, hogy a következő években elérhessük a kitűzött eredményeket. Nehéz, de pozitív döntések ezek, annak érdekében, hogy magabiztosan készülhessünk a jövőre” – tette hozzá Webb.

Mostantól a Marussia Virgin fejlesztési igazgatója, a Benettonnal és a Renault-val korábban világbajnoki címeket nyert Pat Symonds feladata lesz, hogy felügyelje a csapat 2012-es versenyautójának tervezését, egyelőre konzultánsként.

Nick Wirth kirúgása ellenére a Virgin számos új fejlesztéssel készül a következő versenyekre, a Kanadai, az Európa és a Brit Nagydíjra. A szezon második felében elképzelhető, hogy különböző fejlesztési irányokba indulnak el, melyeknek hasznát majd csak 2012-ben arathatják le.

Egyedül Nick Wirth hitt a csak számítógépes fejlesztésben, de belebukott

Egyedül Nick Wirth hitt a csak számítógépes fejlesztésben, de belebukott

Egyedül Nick Wirth hitt a csak számítógépes fejlesztésben, de belebukott


Az Autosport úgy tudja, a kiscsapat megvásárolta a leafieldi fejlesztőbázist, ahonnan korábban az Arrows, majd a Super Aguri istálló működött. A Virgin célja, hogy év végére utolérje a kiscsapatok közül a legeredményesebben fejlesztő Team Lotust.

A Virgin közben állítólag tárgyalásokat folytat a McLarennel, melynek célja, hogy olyan fejlesztési kapcsolatot alakítson ki a wokingiakkal, mint a Force India tette. A Force India a McLaren-együttműködésnek köszönhetően sereghajtó csapatból rendszeres pontszerzővé fejlődött az elmúlt másfél évben.