A Ferrari nyilvánvalóan kiosztotta a szerepeket, a Német Nagydíjtól Fernando Alonso játssza Michael Schumachert, míg Felipe Massa Rubens Barrichello utódja lett: Vettel elrontott rajtja után az olasz csapat kezében volt a kettős győzelem, a dobogó első fokáról azonban a bokszutcában döntöttek, azt az esélyesebb pilóta, Alonso kapta.


A rajtnál Sebastian Vettel megint nem tudta vezetésre váltani a pole-t, nem startolt tökéletesen, így megpróbált Fernando Alonsóra ráhúzva védekezni, azonban a mögüle, a harmadik rajtkockából induló Felipe Massa a külső íven lazán elment mindkettejük mellett, az első kanyarban pedig a spanyol is a Red Bull elé került.

Lewis Hamilton a hajtűben vette el a negyedik pozíciót Mark Webbertől, Schumacher is jól rajtolt, három helyet javítva csapattársa, Nico Rosberg elé került a nyolcadik helyre. A Toro Rossó-s Sebastien Buemi és a Force Indiá-s Adrian Sutil az első körben ütközött, a svájci ifjonc autóján a hátsó szárny, a németén az első szárny sérült, Buemi ki is állt.

A rajtot követő körökben a pontszerző helyeken beállt a Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Button, Kubica, Schumacher, Rosberg, Kobayashi sorrend.

A kerékcseréket Vettel kezdte, a német a 13. körre váltott a kemény gumikra, őt Alonso és Webber követte, a spanyol a negyedik helyre ért vissza, Webber viszont a kilencedik helyre szorult be. Két körrel később Massa és Hamilton is cserélt, megőrizték a relatív pozícióikat.

Button szokása szerint hosszú első etappal próbált taktikázni a gumival, sokáig vezetett, csak a 23. körre cserélt és nyert is vele, közvetlenül az 5. helyre jött vissza Hamilton mögé. Ezalatt Fernando Alonso a 21-22. körben keményen támadta a kemény gumikon már nem olyan magabiztos Massát, sikert azonban nem ért el, és a következő körökben vissza is lassított.

A cserék után az első hat helyen Massa, Alonso, Vettel, Hamilton, Button és Webber állt, a hetedik helyen Pedro de la Rosa maradt kinn sokáig, az ő kiállása után Kubica, Rosberg Schumacher és Petrov osztozott a pontszerző helyeken.  

Massa a 48. körben elég burkolatlan csapatutasítást kapott, a versenymérnök, Rob Smedley figyelmeztette a brazilt, hogy Alonso gyorsabb nála, majd megkérdezte, hogy a pilóta értette-e az üzenetet. Massa értette: a következő körben barrichellói lojalitással átadta a vezetést Alonsónak.

A harmadik helyen sokáig légüres térben autózó Vettel az utolsó tíz körben egyre közelebb férkőzött Massához, de a korábban “lassú” brazil is rákapcsolt, megőrizte a második helyet.

F1: A Ferrari Alonsónak adta a győzelmet 3


Alonso a győzelemmel ugyan az ötödik helyen maradt a bajnokságban, de 24 pontnyira zárkózott az éllovas Hamiltonhoz. A második helyen álló Button lemaradása 14 pont csapattársához képest, mögöttük a két Red Bull-os 136-136 ponttal áll, három győzelmének köszönhetően Webber a harmadik.

A konstruktőri versenyben a Ferrari hátránya a kettős győzelem ellenére is óriási: a 300 pontos McLarentől 92 ponttal van lemaradva az olasz csapat.

A világbajnokság a jövő hétvégén hazánkban, a Magyar Nagydíjjal folytatódik.

Német Nagydíj, Hockenheim, 2010.07.25.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör
  • Legjobb kör: 1:15.824 Sebastian Vettel