A Forma-1-es mezőny 2010-re az amerikai USF1 összeomlása miatt üresen maradt 13. helyének jövő évi betöltésére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavasszal pályázatot hirdetett.

A tavaly kimaradt Prodrive és Lola nem próbálkozott újra, de állítólag tucatnyi más alakulat, köztük az olasz Durango, az amerikai Cypher, a spanyol Epsilon Euskadi és a francia ART Grand Prix is jelentkezett. Az utóbbi, az FIA-elnök Jean Todt fia, Nicolas Todt nevéhez köthető csapat a kétezres évtizedben sikert sikerre halmozott az F3 Euroseriesben és a GP2-ben, most bejelentette, hogy az F1-gyel mégsem próbálkozik.

“Az ART Grand Prix úgy döntött, hogy visszavonja az FIA-hoz a 2011-es Forma-1-es világbajnokságra beadott pályázatát. A csapat hónapokat dolgozott ezen a nagyra törő projekten, az ART erős kapcsolatokat épített több műszaki és üzleti partnerrel is, de a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt nem tudott a projekt hosszú távú jövőjére garanciákat szerezni” – indokolt az ART, hangsúlyozva azonban, hogy nem mondtak le örökre az F1-ről.

“A cég ezért kénytelen későbbre halasztani a projektet, azonban ezután is teljes mértékben elkötelezett marad a más formaautós kategóriákban vitt sikeres szereplése iránt” – utalt a közlemény az F3-ra, a GP3-ra és a GP2-re.

Az ART kiszállása után egyértelműen a legmodernebb, az F1-es mércét is simán hozó infrastruktúrával rendelkező Epsilon Euskadi lett, azonban ha az FIA még sokáig késlekedik a kiválasztással, a legjobb feltételekkel rendelkező alakulat számára is szinte lehetetlen lesz a jó felkészülés.