A Török Nagydíj meleg, de borús időmérőjén Mark Webber megőrizte a Red Bull veretlenségét, a csapat idei hetedik pole-ját is besöpörte. A kvalifikáción több esetben is borult a papírforma.

Az első szakaszban a szokásos forgatókönyv szerint a hat újonc esett ki, és ahogy általában, az egyik Hispania volt a leglassabb, a két Lotus pedig a leggyorsabb. A régiek közül a feltűnően rosszul szereplő Force Indiá-s, Vitantonio Liuzzi egészítette ki a Q1 kiesőinek listáját.

A Q2 két-három meglepetést is hozott, ugyanis a sauberes Kamui Kobayashi bejutott, a Force Indiá-s Adrian Sutil búcsúzott, a legmeghökkentőbb viszont egyértelműen az volt, hogy a Ferrarinál sokadszorra is eljátszották azt, hogy az utolsó pillanatokig kivárnak.

Alonso és mercedeses Nico Rosberg is sokáig üldögélt a garázsban az utolsó percek közeledtével, úgy tűnt, már-már kivárják a kiesést, de míg a németnek sikerült jó kört teljesítenie első nekifutásra, addig a kétszeres világbajnok elrontotta az utolsó előtti próbálkozását és a második menetben sem tudott eleget javítani ahhoz, hogy beférjen a top10-be.

Liuzzi a kicsikkel együtt búcsúzott

Liuzzi a kicsikkel együtt búcsúzott

Liuzzi a kicsikkel együtt búcsúzott


A harmadik szakaszt végül Michael Schumacher hibája döntötte el, ugyanis míg a fináléban Mark Webber elsőként sikeresen megfutotta a leggyorsabb kört, mögötte csak Lewis Hamilton ért be tiszta pályán, hiszen a hétszeres világbajnok a 8-as kanyarban a kavicságyba sodródott, előkerültek a lassításra figyelmeztető sárga zászlók, ami mások számára lehetetlenné tette a javítást.

Webber ezzel sorozatban harmadik – idén összesen negyedik -, a Red Bull számára pedig hetedik pole-ját szerzete, a csapat továbbra is veretlen maradt az időmérőn. Az ausztrál mellől Hamilton rajtolhat vasárnap, a második sor a csapattársaiké, Vettelé és Buttoné, mögülük pedig – legalábbis ha Schumacher autója nem igényel javítást – a két Mercedes indul a futamon. A korábbi háromszoros pole- és futamgyőztes Massa a nyolcadik rajkockát szerezte meg.

A vasárnapi verseny az időmérővel ellentétben a hagyományos, 14 órás időpontban kezdődik.

Török Nagydíj, időmérő edzés, Istanbul Park, 2010.05.29.