A hétvégén következik a 2010-es Forma-1-es világbajnokság hetedik fordulója, a Török Nagydíj. Az isztambuli pályán a bevezetőben felvetett és több más kérdésre is megszületik a válasz.

Az F1-ben 2005-ben bemutatkozott, Hermann Tilke keze alól kikerült, 5,3 km-es pálya széles, több versenyív is található rajta, a három – mások szerint négy – csúcspontú 8-as kanyarban pedig még a legjobbak is hibáznak időnként, azaz viszonylag jó lehetőségek vannak az előzésre, az utolsó kanyarkombinációban is próbálkoznak majd a versenyzők.

Az isztambuli aszfaltcsík kanyarjai alaposan megterhelik a gumikat, így a kopás a futam közben gondot jelenthet majd, még úgy is, hogy a Bridgestone a keményebbik, lágy-kemény kombinációt hozza a hétvégére.

Náluk is megjelenik az F-csatorna

Náluk is megjelenik az F-csatorna


A szombat és vasárnap délután fő kérdése természetesen az, hogy a jelenleg uralkodó Red Bullt képes lehet-e megállítani valaki. Az biztos, hogy a pálya jellegében hasonlít a barcelonaihoz, így ha Spanyol Nagydíjat vesszük alapul, akkor az ellenfeleknek nem lehet sok reménye. A milton keynes-i csapat a hétvégén már beveti az egyenesekben pluszsebességet adó F-csatornát is, ami további fejfájást okozhat a riválisoknak.

Szintén Red Bull-os kérdés, hogy vajon az előző két futamot megnyerő Mark Webber megtartja-e a lendületét vagy a vadonatúj, Randy Mandy (Tüzes Mandy) névre hallgató kasztnival induló Sebastian Vettel válaszol az ausztrálnak. 

Sebastian Vettel tavalyi pole-köre

A Ferrari különleges hétvégére készül: a csapat történetének 800. Forma-1-es futamán indul, így minden bizonnyal szeretnének győzelemmel ünnepelni. Az F60-as tempója nem rossz, a gumikkal is jól bánik és felkerül rá az F-csatorna javított verziója is, így remény mindenképpen van. Érdemes lesz odafigyelni Felipe Massára, aki korábban háromszor győzött már Isztambulban – itt, a “hazai pályán” mindenképpen el kellene vernie Fernando Alonsót ahhoz, hogy ne sorolódjon végképp a második számú pozícióba.

Jubileumi futam a Ferrarinál

Jubileumi futam a Ferrarinál


A McLaren is jobb eredményeket szeretne, mint az így-úgy elbaltázott előző két futamon. A pálya szerintük jó lesz az autónak és a csapatban ott van a tavalyi győztes, Jenson Button is.

A Mercedes GP-ről még mindig nem dőlt el végleg, hogy csak a középmezőny egyik erős csapata vagy az élmezőnyben is van keresnivalója, de ha most, az idény második harmadának kezdetén sem sikerül mutatni valamit, lassan le lehet írni Michael Schumacheréket.

Bár a Renault-nak nem a legkedvezőbb pálya Isztambul, idén sosem lehet teljesen leírni Robert Kubicát, és a Monacóban már kettős pontszerzést elkönyvelő, Törökországba pedig szintén F-csatornával érkező Force Indiával is számolni kell.

A hétvégére egyébként napos, száraz körülményeket jósolnak, azaz az időjárás nem szól majd bele a versenybe – természetesen ez viszont az unalmas futam kockázatát is magában hordja. Az időmérő szombaton 13 órakor, a futam pedig hagyományosan vasárnap délután 14 órakor kezdődik.

F1: A Red Bull-lal csak a Red Bull bír? 1