A McLaren csapatigazgatója, Jonathan Neale nagyon bízik benne, hogy 2009-hez hasonlóan idén is a többieknél gyorsabb ütemben tudnak fejleszteni, így előbb-utóbb beérik az egyelőre érinthetetlennek látszó Red Bullt.

“A tapasztalatok alapján tudjuk, hogy tavaly 2,5 másodperces hátrányt faragtunk le az idény kezdete és a Magyar Nagydíj között, bizonyítottuk már, hogy ez lehetséges. A Red Bull talán 8 tizeddel jár előttünk egyes pályákon, de szerintem elkaphatók, nekünk ez a célunk. Még minden nyitott. Egyelőre előnyben vannak, de bízom benne, hogy az idény közepére már nem ez lesz a helyzet.”

Neale abban is reménykedik, hogy a gyors kanyarokkal tűzdelt, sima felületű isztambuli pálya fekszik majd az MP4-25-ösnek.

“Pillanatnyilag úgy tűnik, hogy az autónk jobban működik a gyors pályákon, inkább a lassú kanyarokban vannak gondjaink. Dolgozunk az autó egyik részén, javulni fog, persze abban is biztos vagyok, hogy más csapatok is hoznak fejlesztéseket Törökországba. Gyors, íves pálya, sima felülettel, az autót keményebbre lehet hangolni, ami szerintem jól fekszik majd nekünk.”

A mclarenes szerint az eddig elszórt pontokért nem lehet felelőssé tenni a pilótákat, Button és Hamilton mindent megtesz, inkább a csapat háttérmunkája nem volt megfelelő.

“Ha őszinte akarok lenni, nem hiszem, hogy Jenson formaingadozása az ő hibája lenne. Szerintem a csapaton múlik. Nem adtunk neki és Lewisnak olyan autót, amivel a rajtrács élére állhattak volna, szóval nehéz dolguk van. Jenson és Lewis kiválóan versenyez, mindent kihoznak az autóból a pályán, az már a csapat dolga, hogy az autón javítson.”  

A csapaton múlik, nem a pilótákon

A csapaton múlik, nem a pilótákon

A csapaton múlik, nem a pilótákon


Neale azt is elmondta, hogy Button ugyan egy kicsit más fékbeállításokat szeretne, de az ilyen módosítások nem alapvető jellegűek, különösen nagy munkát nem igényel, hogy a két pilótára szabják a két autót, hasonlóan használják a gumikat is, nincs szükség radikális változtatásokra, mint például a felfüggesztés áttervezése vagy a tengelytáv módosítása, mint például Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya párosának idején.