A futam alatti tankolás idei betiltása miatt a Forma-1-ben jelentősen felértékelődött 2010-re a kerékcserék minél gyorsabb végrehajtása, egy-egy hibátlanul végrehajtott kiállás pozíciót érhet a pályán.

A német Auto Motor und Sport elemzése alapján, amelyben az eddigi nagydíjak tiszta – kizárólag a kerékcserére szorítkozó – kiállásait vetették össze, a Mercedes GP a legjobb, a brackelyi csapat a hat futamból négyszer volt a leggyorsabb. Kínában, Spanyolországban és Monacóban is Michael Schumacher autóját szervizelték a legrövidebb ideig, míg Malajziában Nico Rosberg kerékcseréje volt a leggyorsabb.

Bár a szezon kezdete előtt a Red Bull már 2 másodperc alatti kiállásokkal riogatta a riválisokat, kiderült, hogy inkább 4 másodperc környékén van a valós idő, azonban a Milton Keynes-iek az első két futamon így is gyorsabbak voltak a többieknél: Bahreinben Sebastian Vettel, míg Ausztráliában Mark Webber kiállása volt a futam leggyorsabbja.

Nem véletlen a Mercedes fejlődése, hiszen idény közben új emelőt fejlesztett ki a csapat, amelynek segítségével az eddiginél gyorsabban tudják lekapni a szerelők a régi gumikat, és az újak feltétele is hamarabb kivitelezhető. Emellett mind a 14, a kerékcserénél dolgozó szerelőnek speciális edzésprogramot írtak elő, hogy bírják a strapát.

 Bahreini Nagydíj   
 leggyorsabb kiállás Vettel Red Bull 22.260 mp
 leglassabb kiállás Buemi Toro Rosso 27.503 mp
 Ausztrál Nagydíj   
 leggyorsabb kiállás Webber Red Bull 23.517 mp
 leglassabb kiállás Massa Ferrari 29.415 mp
 Maláj Nagydíj   
 leggyorsabb kiállás Rosberg Mercedes GP 21.802 mp
 leglassabb kiállás Senna Hispania 25.751 mp
 Kínai Nagydíj   
 leggyorsabb kiállás Schumacher Mercedes GP 21.763 mp
 leglassabb kiállás Webber Red Bull 32.492 mp
 Spanyol Nagydíj   
 leggyorsabb kiállás Schumacher Mercedes GP 20.104 mp
 leglassabb kiállás Rosberg Mercedes GP 37.200 mp
 Monacói Nagydíj   
 leggyorsabb kiállás Schumacher Mercedes GP 24.914 mp
 leglassabb kiállás Kovalainen Lotus 33.232 mp

Így dolgoznak a Mercedesnél