Michael Schumachert a Monacói Nagydíj után a versenybírók 20 másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért az utolsó kanyarban szabálytalanul előzte Fernando Alonsót. A Mercedes szerint a biztonsági autó kivonulását jelző üzenet és az ez után lengetett zöld zászlók azt jelentették, hogy újra szabad a verseny, a stewardok viszont a sportszabályzat 40.13-as pontja alapján büntettek, az ugyanis kimondja, hogy ha a verseny utolsó körén a pályán van a safety car, akkor annak kiállása után a versenyzők előzés nélkül haladva fejezik be a futamot.  

A Mercedes végül úgy döntött, hogy nem fellebbez az ügyben, “cserébe” viszont megegyezett az FIA-val arról, hogy a szabályokat pontosítják. Ma a szervezet is megerősítette, hogy hamarosan tisztázzák az ellentmondásos részeket.

“A Monacói Nagydíj utolsó körén felmerült problémák azt mutatják, hogy a biztonsági autó mögötti előzést tiltó szabály nem világos. Szabálymódosítással kell tisztázni a Safety Car-os körök menetét és a csapatok és pilóták számára is egyértelművé kell tenni a jelzéseket” – ismerte el a jelenlegi szabályok homályos, ellentmondó voltát az FIA.

A szervezet hozzátette, hogy a módosításokat az F1-es sportmunkacsoport dolgozza ki hamarosan, majd a Forma-1-es bizottság terjeszti be azokat jóváhagyásra a június 23-án ülésező Motorsport Világtanács elé.