Michael Schumacher a Monacói Nagydíj utolsó kanyarjában előzte meg Fernando Alonsót, a manőver miatt vizsgálatot indított a versenybíróság. A gond az, hogy a 2010-es szezonra változtattak az előírásokon, a safety car távozása után korábban csak a rajt/célvonalon való áthaladás után lehetett előzni, idén viszont az úgynevezett safety car-vonaltól már újra nyílt a verseny.

Benne maradt a szabálykönyvben ugyanakkor az a kitétel, hogy biztonsági autós versenybefejezés esetén előzés nélkül kell lezárni a versenyt. Ez két egymásnak ellentmondó szabály, így a Damon Hill vezette versenybíróságnak nem lesz könnyű dolga.

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke szerint nem lehet vitás kérdés. “Mi úgy látjuk, egyértelmű a helyzet, biztonsági autó esetén az utolsó körben nem lehet előzni. De majd a versenybírók eldöntik a kérdést” – nyilatkozta Domenicali.

Nem meglepő módon teljesen más Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnökének véleménye, szerinte Michael Schumacher teljesen szabályos előzést mutatott be. Helyszíni beszámolók szerint egy halom papírral a kezében indult el a versenyközpont felé, igazát alátámasztandó.

“Azt hiszem, én vagyok a hatodik” – mondta Schumacher. “Megkaptam az üzenetet, hogy a pálya tiszta, ez azt jelenti, hogy a safety car kiment a pályáról és a baleseti zóna biztonságos, vagyis előzhetek. Damon Hill itt a főnök, úgyhogy érdekes lesz! Rendes srác, úgyhogy alaposan meg fogja vizsgálni a kérdést, az normális, hogy az érintett csapatok ellenkező véleményen vannak. Talán elrontottunk valamit, aminek nem is voltunk tudatában, kiderül nemsokára.”

A versenybíróknak azt kell eldönteniük, hogy melyik szabály erősebb, amennyiben Schumachert megbüntetik, várhatóan az azonos körben végzett autók között az utolsó helyre sorolják vissza. Kérdésként merülhet fel, hogy egyáltalán szóba jöhet-e az a kitétel, hogy “amennyiben a verseny a safety car mögött ér véget”, a biztonsági autó ugyanis a mostani helyzetben a célvonal előtt elhagyta a pályát.