Az ár mellett a méretkövetelmény sem könnyít a dolgukat

Az ár mellett a méretkövetelmény sem könnyít a dolgukat

A Forma-1-ből az év végén Bridgestone talán legkomolyabb utódjelöltje a francia Michelin, azonban a nagy nevű gyártónak az olasz Pirelli és a brit Avon ajánlataival is meg kell küzdenie azért, hogy 2011-től a száguldó cirkusz szállítója lehessen.

A Michelint ugyan nem zavarná egy vagy akár több rivális jelenléte, de a francia gyártó esélyeit egyebek ronthatják. Míg idén a Bridgestone az F1-gyel kötött megállapodás értelmében ingyen adja a gumikat a csapatoknak, a Michelin állítólag évente 5 millió eurót kért volna a csapatoktól az eredeti ajánlatában. Úgy tudni, a hétvégén már 1,5 millióra csökkentett a gyártó, így a kiscsapatok számára sem ijesztő az összeg, de még így is akad bökkenő.

Ahogy a Pirelli, a Michelin is az utcai gumik gyártásában is alkalmazható eredményeket, adatokat ígérő 18 colos felnikre való abroncsokat vezetne be már 2011-ben, a csapatok szerint ehhez azonban már túl késő van, és érdemesebb lenne kivárni 2013-ig, amikor az új motorszabvány is jön.  

“Ha 18-as kerekeink lesznek, és a szabályok engedik a teljes belső átmérő kihasználását, akkor óriási feladat lenne a fékrendszer, a hűtés, az aerodinamika áttervezése. A májusi-júniusi időpont késő ennek elkezdésére, hiszen a fékek és a felfüggesztések gyártóinak is alkalmazkodni kellene még. A FOTA-ban mindenki lépcsőzetesebb programot szeretne. Még ha 16-as kerekek is jönnek, a fékrendszer maradjon ugyanaz pár évig” – magyarázta a Ferrari főtervezője, Aldo Costa.

Az új gumi bevezetésével kapcsolatban kényes kérdés a tesztelés is, de egyes források szerint ez megoldható lenne az F1-ből már kiszállt Toyota autónak igénybevételével, amelynek adataiból senki nem szerezhetne előnyt.