Három hét csend után – már ha az izlandi vulkán okozta utazási nehézségektől eltekintünk – újra beindul a Forma-1, a hétvégén következik a világbajnokság ötödik fordulója, a Spanyol Nagydíj.

Az első európai verseny mindig nagy vetélkedést jelent a csapatok szempontjából, hiszen többségüknél ilyenkor érkezik az első nagy fejlesztési csomag, amitől persze mindenki azt várja, hogy előrébb léphet majd az erősorrendben.

Az eddig nem túl fényesen teljesítő Michael Schumacher reménykedhet benne, hogy a Mercedes jelentősen átalakított, megnyújtott tengelytávú járgánya már jobban fekszik neki, biztosabban bánhat majd a gumikkal. Vajon lesz-e fordulat a német formájában?

A Ferrari egyebek mellett a mostanra kijavított motorral és a McLaren-féle F-ducttal érkezik Barcelonába, igaz, az utóbbi fejlesztés versenyen való bevetéséről csak az elsőkét szabadedzés után döntenek. A McLaren is komolyabb újításokkal jön:

“Új első és hátsó szárnyunk van, mindkettő jelentősen átalakult. Nagyot léptünk előre, de a Red Bull, a Mercedes is módosít az autón, a Ferrari is hozza a maga verzióját a hátsó szárny tehermentesítésére. Nem könnyű tehát jósolni, de azt hiszem, képesek lehetünk az első sorba kvalifikálni Barcelonában” – összegzett a McLaren főmérnöke, Tim Goss a Spanyol Nagydíj előtt.

Ez történt tavaly

A kiscsapatok közül a Lotus készül elég radikális frissítési csomaggal, a Virgin pedig egyenesen teljesen új autót hoz, olyat, amely a nagyobb tankjával már képes lehet eljutni a futam végéig. Igaz, az újonc alakulatnál csak egy ilyen autó lesz, az utazási nehézségek miatt nem készült el időre két példány.

Mindenki fejlesztésekkel készült

Mindenki fejlesztésekkel készült

Mindenki fejlesztésekkel készült


Az egyedi megoldások mellett jó néhány csapatnál egy közös változás is jön Barclonában: a Red Bullról, a Ferrariról, a Williamsről, a Sauberről és a Hispaniáról is eltűnnek az oldalszekrényre rögzített tükrök, biztonsági okokból az FIA ugyanis kötelezővé tette, hogy a visszapillantók a pilótafülkénél helyezkedjenek el.

Magát a versenyhelyszínt a csapatok töviről hegyire, centiméterről centiméterre ismerik, hiszen Barcelona korábban az egyik állandó teszthelyszín volt, és az újonc pilótáknak sem jelent majd gondot, ugyanis az alsóbb szériák, a GP2 vagy épp a World Series by Renault naptárjában is szerepel.

A 4655 méteres aszfaltcsík az idény rövidebbjei közé tartozik, kanyargós jellege miatt az előzés szinte lehetetlen rajta, így az időmérőst teljesítmény, a jó rajthely kulcsfontosságú (azt eddigi 19 barcelonai futamból 15-öt a pole-ból rajtoló nyert), azonban épp a kvalifikáción, annak is az első szakaszában komoly problémát jelenthetnek majd a feltartások, amikor egyszerre 26 autó igyekszik kört teljesíteni a pályán. 

Button tavalyi pole-köre

Száraz időben, rendkívüli események híján a katalán versenyhelyszínen nem várható izgalmas futam, de az eső – idén már negyedszerre – ezúttal is megkeverheti a lapokat. Az idő változékony lesz a hétvégén, igazán pontosat nem lehet mondani, de az biztos, hogy mindhárom nap előfordulhat majd csapadék.

Szinte biztosan az nyer, aki elcsípi a pole-t

Szinte biztosan az nyer, aki elcsípi a pole-t

Szinte biztosan az nyer, aki elcsípi a pole-t


A 2010-ben induló mezőnyből Michael Schumacher hatszor(!), Fernando Alonso, Felipe Massa és Jenson Button pedig egyszer-egyszer győzött Barcelonában. A helyi nézők az élmezőny pilótái közül minden bizonnyal Alonsóért szorítanak majd, de a verseny történetének során először két másik, azaz összesen három spanyolért lehet majd drukkolni, hiszen a 2006-os győztes mellett az újonc Jaime Alguersuari és a nála kis híján kétszer idősebb veterán, a sauberes Pedro de la Rosa is ott lesz.

Mivel egy időzónában vagyunk, a Spanyol Nagydíjjal a versenyhétvége eseményei újra a hagyományos időpontra, délután kettőre kerülnek, a szombati időmérő és a vasárnapi futam is ekkor kezdődik majd.

F1: Lesz-e spanyol fiesta? 3