Hiába a csapatok számos fejlesztése, a Spanyol Nagydíj első szabadedzése alapján – már amennyit ez jelenthet – nem sokat változott az erősorrend. Ahogy a korábbi futamok edzésein már megszokhattuk, a McLaren végzett az élen – az egyetlen rendkívüli dolog Lewis Hamilton elképesztő, hajszál híján hattizedes előnye -, és a top10 szereplői is nagyjából a szokásos pilóták.

 Maga az edzés borús, hűvös időben kezdődött, később azonban előbújt néha a Nap is és emelkedett a hőmérséklet. Az edzés első háromnegyed órájában a mezőny fele nem teljesített mért időt, a komolyabb körözés csak a gyakorlás második felében indult meg.

Először a Red Bull párosa állt az élre, de aztán Michael Schumacher, majd a két mclarenes is gyorsabb kört teljesített náluk, ezután azonban már nem történt változás a táblázat élén, az élmenők lassultak, minden bizonnyal jobban megtankolták az autókat.

Péntekre nem várható eső

Péntekre nem várható eső


Bár az első edzés szinte semmit sem jelent, azért talán egy kis javulás látható a Mercedesnél, valamint Schumi is jobb volt csapattársánál, a hétszeres világbajnok idén második ízben végzett Rosberg előtt.

A Sauber felemás edzést tudhat maga mögött: míg Kamui Kobayashi igen biztató idővel befért a top10-be, addig a hazai veterán, Pedro de la Rosa sebességváltó-probléma miatt egyáltalán nem körözhetett.

A Ferrari mindkét versenyzője, a Williamsnél pedig Rubens Barrichello tesztelte a McLaren-féle F-duct-megoldást. A grove-i csapatnál azonban amellett, hogy nagyon gyenge időt autóztak, akadt más gond is: Nico Hülkenberg autója műszaki hiba miatt adta meg magát nem sokkal a vége előtt.

Klien elsőre is jól ment

Klien elsőre is jól ment


A Virgin az új, “Limo” névre keresztelt új autóját is pályára küldte, de nem indult a legjobban a pályafutása, ugyanis alig néhány kör után már leszakadt róla egy darab a célegyenesben. A balszerencse nem sokkal a vége előtt Jenson Buttont is utolérte, a címvédő autója egy törmelékre hajtva megsérült.

Az edzésen pályára lépett a Force India tartalékosa, Paul di Resta, aki gyorsabb is volt az állandó versenyző Vitantonio Liuzzinál, a sereghajtó Hispania pedig bevetette új szerzeményét, a tapasztalt tesztelőnek szerződtetett Christian Klient – az osztrák fél másodperccel volt jobb az újonc Bruno Sennánál.

Spanyol Nagydíj, 1. szabadedzés, Barcelona, 2010. 05. 07.