Már a Bahreini Nagydíj után is suttogtak róla, az Ausztrál Nagydíj időmérőjét követően azonban a McLaren főnöke, Martin Whitmarsh kerek perec kimondta, hogy számára gyanús a Red Bull, véleménye szerint ugyanis a csapat a szabálytalan módon optimalizálhatja az autó hasmagasságát a felfüggesztéssel.

Whitmarsh szavaira természetesen reagált a Red Bull főnöke, Christian Horner cáfolta, hogy ügyeskednének.

“Érdekes dolgok mennek a McLarennél: Lewis menedzseli Markot, Ron az üzemanyagproblémáinkról beszél, most pedig Martin hiszi azt, hogy hasmagasság-állító rendszerünk van” – mondta Horner, hozzátéve, hogy “garantálja”, hogy nem alkalmaznak ilyesmit.

A témára a Mercedes csapatfőnöke, a csapatok szervezete, a FOTA műszaki munkacsoportjának vezetője, Ross Brawn is lecsapott, az angol minél előbbi szabálytisztázást szeretne.

“Szerintem tisztázni kell ezt az ügyet, mert röpködnek a vádak, ez pedig nem fair a Red Bull-lal szemben. Nagyon jó autójuk van, és egyelőre nincs bizonyíték, hogy rosszban sántikálnának. A guminyomással az időmérő és a verseny között is lehet játszani – ez is egy módszer (a hasmagasság módosítására). De mindenképpen fontos lenne, ha az FIA tisztázná a kérdést!” – mondta Brawn Melbourne-ben.

Az angol szerint a Red Bull nem csal, inkább csak arról van szó, hogy pályáról pályára más beállítások kellenek, és néha a versenyre, a telitankolt autóhoz szánt beállítás furcsa dolgot eredményezhet az időmérőn.