Bahrein után a csapatok felvetették a Bridgestone mérnökeinek, hogy esetleg érdemes lenne puhább keverékeket szállítani a futamokra, a japán gyár azonban mintha meg sem hallotta volna az óhajokat. A Forma-1 hivatalos gumiszállítója nyilvánosságra hozta, hogy a Török Nagydíjig milyen keverékeket szállít az istállóknak, az összeállításban látszik némi változás 2009-hez képest.

Míg például tavaly közepes és szuperlágy keveréket vitt a Bridgestone az idén negyedik állomásként szereplő Kínai Nagydíjra, addig idén a puhább gumikra vágyó csapatok keményebbeket kapnak, kemény és lágy lesz a két sanghaji keverék. Ugyanezek az abroncsok utaznak Barcelonába is, a Spanyol Nagydíjon tavaly is kemény és lágy keverékkel gazdálkodhattak az istállók.

A világbajnokság hatodik futamán, Monacóban közepes és szuperlágy lesz a két elérhető keverék, ez szintén “keményítés” 2009-hez képest, amikor lágy és szuperlágy voltak az opciók. Törökországban 2009-hez hasonlóan kemény és lágy lesz a két elérhető keverék.

A Nemzetközi Automobil Szövetség is érzi, hogy valamit kezdeni kellene a gumikérdéssel, az ausztráliai pletykák szerint az FIA kéréssel fordult a Bridgestone-hoz. Azt szeretnék az illetékesek, ha a japán gyár elgondolkozna azon, hogy a később esedékes versenyekre szélsőségesebb keverékeket vigyen, vagyis nagyobb legyen a különbség a két opció között.

Így elméletben lehetővé válna, hogy jobban kijöjjön a meglévő sebességkülönbség két autó között, amely megkönnyíthetné az előzést. A williamses Rubens Barrichello szerint azért nem ennyire egyszerű a megoldás. “Elméletben jó ötlet lenne, de a mérnökök olyan okosak, hogy még mindig három-négy tizedes különbségekkel megyünk körbe-körbe” – mondta Barrichello. “Ha két másodperc lenne egy-egy gumikeverék között, akkor lenne előzés, megoldás lehetne például, ha minden gumikeveréken elő lenne írva minimális körszám.”

“Ugyanakkor nehéz feladat is mindez, mert ha van egy két másodperccel lassabb gumink, de egy tíz fokkal hűvösebb helyre megyünk, akkor soha nem tudjuk rendesen felmelegíteni és veszélyes lenne vele kimenni a pályára.”

Barrichellónak a gumiszabályokkal is gondjai vannak, szerinte a keskenyebb első abroncsok is felelősek azért, hogy kevesebb lett az előzés. “Követsz egy másik autót, és teljesen alulkormányzott lesz a sajátod. Bahreinben Sebastien Buemi 2:04-es köröket ment, én 2:01-eseket, mégis alig tudtam elmenni mellette.”

“Szinte lehetetlen bárkit is követni, ha az ember elveszi a gázt, ideges lesz az autó hátulja. Sokszor vagyok kritikus, de ezeket a keskenyebb gumikat egyszerűen nem értem: tavaly jobbak lettek a versenyek, hogy visszajöttek a slickek, éppen a mechanikus tapadás növelésére lenne szükségünk, hogy csökkentsük az aerodinamika szerepét. Erre jönnek ezek az előírások, véleményem szerint a mostani helyzet nem a gumik, hanem a szabályok hibája.”