Az F1 ura az unalmasan alakult Bahreini Nagydíj után elsősorban a csapatokat látja felelősnek a sportág helyzete miatt. Ecclestone szerint nem szabadna a kecskére bízni a káposztát, azaz nem a csapatoknak kellene írnia a szabályokat.

A futam alatti tankolások idei kiiktatása és a Brigdestone által szállított tartós gumik miatt a szezonnyitón gyakorlatilag mindenki ugyanazt az egykiállásos stratégiát alkalmazta, így pozícióváltás nem is igen történt. A csapatok egy kötelező pluszkiállás beiktatásával javítanának ezen, Bernie szerint elég lenne a gumikon változtatni.

“Az is felmerülhet, hogy egyáltalán minek van választási lehetősége a csapatoknak a gumit illetően. Talán ha szimplán csak a lágyabb gumit kapnák, akkor is kiállnának kétszer, abban viszont nem vagyok biztos, hogy mindenki megszavazza majd a két kötelező bokszkiállás ötletét” – magyarázta a Telegraph-nak.

A német Bildnek nyilatkozva arra is kitért, hogy a tankolás idei visszahozása kizárt, 2010-ben nincs gyors csodaszer.

Nem a tankolás vagy a gumi a fő baj

Nem a tankolás vagy a gumi a fő baj

Nem a tankolás vagy a gumi a fő baj


“Nem tudunk szabályt változtatni! Túl bonyolult, túl sokáig tart, az F1 ma már demokratikus. A csapatok megszavazták a mostani szabályokat, most már ezzel kell dolgozniuk.”

Ecclestone egyébként a lágyabb gumi alkalmazását csak tűzoltásnak tekinti, szerinte a fő probléma máshol gyökerezik.

“Most is ugyanaz a gond, mint az elmúlt években: a leszorítóerő miatt nem tudnak egymáshoz közel kerülni az autók, amiatt nincs előzés. A csapatok is jól tudják ezt, de nem tesznek semmit, mert mindenki csak a saját érdekét nézi, mindenki győzni akar. Volt egy megbeszélésem velük, próbáltam elmagyarázni nekik, hogy miről is szól ez az egész, hogy a lényeg a versenyzés és a nézők szórakoztatása, és nem az, hogy ki hogyan játszik a számítógéppel, egy körön ki a leggyorsabb” – magyarázta a kisember.

A GP2-ben bezzeg van előzés

A GP2-ben bezzeg van előzés

A GP2-ben bezzeg van előzés


“Nem lenne szabad a csapatoknak beleszólást engedni a sport- és műszaki szabályokba. Külső mérnökökre lenne szükség, ők olyan szabályokat írnának, amelyek kiiktathatnák a leszorítóerő problémáját.”

“Nem fogadom el, hogy nem lehet változtatni az autókon! A GP2-ben bőven van előzés, ott minden csapatnak ugyanolyan autója van és megy is. Nem az egyenautót pártolom, de az biztos, hogy több előzés kell!”