Az egyre tisztuló pályán tovább csökkentek a köridők Valenciában, az edzés végén Fernando Alonso már 1:40 alatti köridőt teljesítve lett az első.

A spanyol láthatóan nem alig megtankolt autóval volt gyors végig az élen vagy annak közelében állt, így reménykedhet a jó eredményben a hétvégén. A kétszeres világbajnok egyszer ütközött is: az utolsó kanyarban a BMW-s Nick Heidfelddel akadt össze, de az autón nem keletkezett komoly sérülés, így nem sokkal később folytatni tudta a körözést, bár a hajrában még meg is pördült egyszer.

A Brawnok a délelőtti formájukat hozták, Button a második, Barrichello pedig a harmadik időt autózta. Az első edzésen szintén erős Hamilton bajba került, mert alig három kör után megpördült, és megrongálta a McLaren első szárnyát. Mivel új alkatrészről van szó, így az edzés alatt már nem tudták pótolni, a világbajnok kénytelen volt a garázsban végigülni a délutánt.

A 4-5. helyen a két williamses, Rosberg és Nakajima végzett, és a Valenciára szinte teljesen átépített Force India is nagyon versenyképesnek tűnik, Adrian Sutil a hatodik, Giancarlo Fisichella pedig a nyolcadik legjobb idővel zárt. Kettejük közé Kubica fért be.

A kilencedikként záró Sebastian Vettelt és a 13. időt autózó Romain Grosjeant mindössze hat századmásodperc választotta el, a Red Bull-os, Heikki Kovalainen, Räikkönen, Jarno Trulli és a Renault újonca legjobb körén gyakorlatilag ugyanarra volt képes.

Mindkét Force India az első tízben

Mindkét Force India az első tízben

Mindkét Force India az első tízben


A ferraris beugró, Luca Badoer hátránya csökkent a mezőnyhöz képest, a nem autózó Hamiltonon kívül hajszállal ugyan, de sikerült megelőznie a Toro Rosso új versenyzőjét, Jaime Alguersuarit is. Az olasz versenyhétvégéket illető rutintalansága azért megmutatkozott, a délutáni edzésen két alkalommal is átlépte a bokszutcai sebességhatárt, előbb 600, majd 1800 euró “értékben”.

Európa Nagydíj, 2. szabadedzés, Valencia, 2009.08.21.