A Brawn Silverstone és a Nürburgring után a Hungaroringen is komolyan szenvedett amiatt, hogy az autó nem melegítette fel rendesen a gumikat, a tetejébe pedig még el is szemcsésítette az abroncsok felületét. A bajnoki éllovas, Jenson Button a hetedik helyen ért célba, míg a Red Bull-os Mark Webber a korábbi 22,5-ről 18,5-re csökkentette a pontversenybeli hátrányát. Az angol már nem érzi biztonságosnak az előnyt.

“Persze, hogy nem! Az elmúlt három futamon Webber 15 pontot hozott rajtam, ez nagyon sok! Futamonként öt pont, azaz még négy futam, és elém kerül, és még hét verseny van hátra. Egyáltalán nem kényelmes az előnyöm, de pillanatnyilag nem tudok mit tenni, legfeljebb átnézhetjük az adatokat. Bosszantó ez a kéthetes szünet!” – mondta az angol az Autosportnak, utalva a jövő héten kezdődő teljes F1-es leállásra.

“Gyorsan megoldást kell találnunk, mert most vezetjük a bajnokságot, de meg fognak minket előzni, ha a Brawnok így teljesítenek ezután is. Szép dolog az élen állni, de három-négy futam múlva nem ez lesz a helyzet, ha azt a formát hozzuk a következő 3-4 futamon, mint az elmúlt versenyeken.”

Button szerint a valenciai Európa Nagydíjon meleg lesz, ami a kezükre játszhat, de hozzátette, hogy a Magyar Nagydíjjal kapcsolatban is ezt jósolták, aztán szombatra és vasárnapra lehűlt az idő – valaki nagyon nem akarhatja, hogy simán győzzön a Brawn idén. Button a legaggasztóbbnak azt tartja, hogy a csapat egyelőre nem tudja, mi a pontos baj.

Már van oka aggódni

Már van oka aggódni


“Az idény első felében folyamatosan javult az autónk. Barcelonában is látszott az előrelépés, és még a két legutóbbi csomagot sem látom rosszabbnak. Ezek nem rontanák el az autót, csak növelnék a leszorítóerőt. Mindenféle körülmény mellett működnie kellene, ez csak hátsó leszorítóerő.”

“Valami nagyon nem stimmel! A gumikat 60 fokon használjuk, ami kívül esik a működési tartományukon. Azt kell kitalálni, hogy mitől működnének.”