Évek óta hivatalosak vagyunk a BMW magyarországi F1-es futam előtt tartott sajtóvacsorájára, amelyet a szokásoktól eltérően most nem egy külső helyszínen, hanem a BMW motorhome-ban tartottak a hungaroringi paddockban. Az eseményen szokás szerint Mario Theissen csapatfőnök, és rövid ideig a két pilóta, Nick Heidfeld és Robert Kubica vett részt.

Miért nem megy a BMW-nek? 1
Megnyaljátok majd mind a tíz ujjatok!


A motoros alkatú Heidfeld napszemüvegben, a nagy darab Kubica mellkas szőrig kigombolt csapatingben és aranykereszttel a nyakában jelent meg. Viccesen festettek mindketten, de nem is időztek sokáig köztünk, gyorsan leléceltek, míg mi Mario Theissent hallgattuk. Kívülről nagy arcnak tűnt a csapat középkorú testesebb séfje is, aki csak úgy osztogatta a vállveregetéseket. Úgy tűnik, ő mindenkivel jóban van.

Marad a mostani autó
 
Amíg a sportcipőbe bújt pincérlányok a vacsora különböző fogásait tálalták, Mario Theissennel egy asztalánál ülve beszélgettünk.

Mivel a jövő évi szabályok – a keskenyebb első abroncsoktól és a nagyobb üzemanyagtanktól eltekintve – nagyon hasonlóak az ideihez, Mario szerint a csapat a gőzerővel koncentrál a mostani autó fejlesztésére, szó sincs egy következő versenyautó építéséről. 

Idén nem megy jól

Idén nem megy jól


A kérdésre, hogy miért rossz a mostani autó, a csapatfőnök egyértelműen az aerodinamika szóval válaszolt. “Nincs elég leszorítóerő, aminek hiányában a gumikat sem tudja kihasználni a versenyautó, így azokkal is küzdenek a pilóták”.

Theissen szerint átütő fejlesztések nincsenek, a sokat vitatott dupla diffúzort is kipróbálta már a csapat, de önmagában semmit sem ért, át kellett volna az egész autót építeni hozzá. A tesztelést ráadásul erősen korlátozzák a költségcsökkentés miatt hozott szabályok, így szinte kizárólag a versenyhétvégén élesben tudják próbálgatni azújításokat. A csapatfőnök egyik kedvence, Christian Klien  – a csapat kiváló tesztpilótája – márciusban ült utoljára versenyautóban, ráadásul a csapatnak szimulátora sincs. “Most, hogy nincs lehetőség tesztelésre, talán újból el kellene gondolkoznunk a szimulátoron” ? mondta.

Heidfeld cool

Heidfeld cool


Szintén érdekes info, hogy a BMW, mint motorgyártó, jövőre szállíthat motort a kisebb csapatoknak, de egy megállapodás értelmében ezt maximum öt millió euróért teheti. Mario szerint ez az összeg annyira kevés, hogy örülnek, ha nem termel majd veszteséget a megállapodás. A szóba jöhető csapatokról Mario annyit mondott, még folynak a tárgyalások, konkrétumok nincsenek.

Az idő jó lesz
Aki nem akarja otthon a képernyő előtt tölteni a hétvégét, nyugodtam mozduljon ki, mert a BMW időjósai szerint, lehűl ugyan a levegő, de esőtől nem kell tartani.

A KERS eltűnik és megy az utcai autókba

Theissen szimpatikus

Theissen szimpatikus


Szintén nem sikersztori a KERS hibridrendszer, amiért a BMW sokáig kardoskodott, most mégis megválnak tőle. Ugyan a szabályok lehetővé teszik még a 2010-ben is a használatát, a BMW biztosan nem fog vele élni, és egy megállapodás értelmében feltehetően így tesz a többi csapat is. A várt eredmények egyébként majdnem mindenhol elmaradtak. Theissen szerint a fejlesztések mégsem voltak teljesen haszontalanok, mivel rengeteget fejlődött ez idő alatt a hibridtechnika, amit az utcai autóknál három éven belül alkalmazni is fog a BMW.

Mario Amerikából seftelt BMW-je

Az est legérdekesebb részlete nem a csapathoz vagy a pilótákhoz fűződik, hanem magához Mario Theissenhez, akiről kiderült, hogy egy Amerikából beseftelt Z8-as BMW-t használ privát autóként.

Céges szinten egy 650i, és egy 530d kombi járni neki, de a 400 lóerős Z8-as ezeket élmény szinten mind felülmúlja. Az autót használtan vette a csapatfőnök Amerikában, majd beseftelte Európába, ahol saját kezűleg – némi segítséggel – szokta javítgatni. Az egyre szimpatikusabb Mario Theissent jövőre is meglátogatjuk, ígérjük.