Bár az FIA és a FOTA megint politikai birkózásba kezdett, azért az élet megy tovább, háromhetes szünet után folytatódik a 2009-es Forma-1-es világbajnokság a kilencedik fordulóval, a Német Nagydíjjal.

A 2007-es dobogó

A 2007-es dobogó

A 2007-es dobogó


A helyszínre egy év kihagyás után tér vissza a mezőny, hiszen tavaly Hockenheim adott otthont a futamnak. A 2007-es verseny az idény egyik legkaotikusabb futama volt, a leszakadó esőben az élre tört az élete egyetlen futamára beugró sereghajtó, Markus Winkelhock, az első kanyarban egymás után hatan csúsztak ki, Lewis Hamilton a sóderágyból feltámadva folytatta a versenyzést, az utolsó körökben pedig Fernando Alonso és Felipe Massa vívott vérre menő csatát, amely a leintés után szópárbajként folytatódott…

Ez történt legutóbb a Nürburgringen

A nosztalgiázás után nézzük, hogy mi is a helyzet idén! Legutóbb, Silverstone-ban a Brawn-diadalmenetet megszakítva Sebastian Vettel és Mark Webber a Red Bull idei második kettős győzelmét aratta. A nagy kérdés, amelyre a hétvégén talán választ kaphatunk, az, hogy vajon Vettelék a Brit Nagydíjon bevetett fejlesztéseknek köszönhetően Buttonék elé ugrottak-e, vagy inkább a hűvös időben nehezen melegedő gumik miatt az éllovasoknak adódott egy rossz versenye.

Barátságtalan idő lesz

Barátságtalan idő lesz

Barátságtalan idő lesz


Persze az is előfordulhat, hogy a körülmények miatt a válaszra várni kell, hiszen az előrejelzések szerint a hétvégén hűvös lesz, és az eső sem zárható ki, ez pedig egyértelműen a Red Bullnak kedvez. Ha így lesz, akkor sem lehet azonban biztosra venni, hogy a helyi kedvenc, Vettel arat majd győzelmet, ugyanis ő még sosem versenyzett F1-essel a pályán, míg Webbernek fekszik a helyszín, legutóbb a nem túl remek Red Bull-lal is dobogóra állt.

A Brawnnál sem adták persze fel a küzdelmet Silverstone után, sőt. Az akkor a gyenge forma miatt nem bevetett és külön mostanra készült fejlesztések is kerülnek majd az autóra.

Räikkönen 2007-es pole-köre

A mezőny többi szereplőjével kapcsolatban nehéz bármit is jósolni. A Toyotánál és a Williamsnél ugyan a dobogót emlegetik, de ez vagy bejön, vagy nem, az persze biztos, hogy Vettelhez hasonlóan Timo Glock és Nico Rosberg is szeretne jól szerepelni a hazai pályán – ahogy a német ötös további két tagja, a BMW-s Nick Heidfeld és a Force Indiá-s Adrian Sutil is reménykedik.

A helyi különítmény - a mezőny negyede

A helyi különítmény – a mezőny negyede

A helyi különítmény – a mezőny negyede


A Ferrarinál és a McLarennél egyetlen dolgot tudnak biztosan állítani a hétvége előtt: normális körülmények között esély sincs a győzelemre. A Renault és Fernando Alonso is hasonló cipőben jár.

Ha már említettük a németek kapcsán a Force Indiát, érdemes megemlíteni, hogy a silverstone-i majdnem pontszerzés után a Nürburgringre magabiztosan érkeznek, és a cél, az első nyolc közé jutás valóban egyre elérhetőbbnek is látszik.

A Nürburgring 5,1 kilométeres F1-es nyomvonala attól különleges, hogy cseppet sem különleges: a Forma-1-es autók semmilyen szempontból nem kerülnek komolyabb terhelés alá, a pályán mindenből van egy kicsi – gyors kanyar, lassú kanyar, egyenes, sikán -, de semelyik elem sem hangsúlyos, a motor, az aerodinamika és a gumik tekintetében is középutas a hétvége.

A szombati időmérő és a vasárnapi verseny is a hagyományos időpontban, délután kettőkor kezdődik.