A brit Daily Telegraph-ban megjelent, az F1 gazdasági és politikai ügyeiben igen jártas Christian Sylt tollából származó cikk szerint az FIA gyakorlatilag kizárta azokat a 2010-re jelentkező csapatokat, amelyek nem a szervezet által ajánlott Cosworth-erőforrással indultak volna.

A jövőre indulási lehetőséget kapott US F1, Manor és a Campos mind a Cosworth motorjait használja majd, míg a feltehetőleg a Mercedesszel partnerségre törekvő, és talán mind közül a legkomolyabb jelöltnek tekinthető Prodrive például kimaradt.

“Azt mondták, ha szeretnénk felkerülni a 2010-es rajtrácsra, akkor hároméves szerződést kell kötnünk a Cosworth-tel” – idézte a lap az egyik meg nem nevezett sikertelen pályázót.

Egy másik kívül maradt csapat főnöke is ugyanezt állította: “Valós esélyünk volt, hogy Renault-, Mercedes- vagy Ferrari-motort használjunk, de világossá tették számomra, hogy gyakorlatilag kötelezőnek tekintik, hogy a Cosworth-tel társuljunk.”

Az üggyel kapcsolatos megkeresésre az FIA szóvivője egyáltalán nem cáfolta, hogy az autógyártóktól független Cosworth-öt előnyben részesítették: “Az FIA mindvégig elsődleges fontosságúnak tekintette, hogy az új csapatok számára független motorszállító álljon rendelkezésre, hiszen enélkül a teljes mezőny az autógyártók kezében lenne, és egy új csapat sem indulhatna a jóváhagyásuk nélkül” – nyilatkozta az FIA-tisztviselő.  

Az ügy nyertesénél, a Cosworth-nél cáfolták, hogy az FIA nekik kedvezett volna.