Ahogy már megszokhattuk, az FIA nyilvánosságra hozta a holnapi versenyre megtankolt autók tömegét. A versenybírók mérései (az első 10 esetében) és a csapatok közlései (a  Q3-ba be nem jutottak esetén) alapján, körönként 1,7 literes fogyasztással és a felvezetőkörrel és egy kis ráhagyással számítva az alábbi stratégiák valószínűsíthetők holnapra.

A táblázatból látszik, hogy Jenson Button erőből, Kimi Räikkönenénél néhány kilóval nehezebb autóval szerezte meg a pole-t, de az is világos, hogy a Ferrari is a “saját jogán”, trükközés nélkül fért be az első sorba. Button bizakodhat az üzemanyag-mennyisége miatt, hiszen ha az első kanyar után is élen lesz, nem kell attól tartania, hogy valaki későbbi kiállással elé ugorhat. Räikkönent viszont pontosan ez a veszély fenyegetheti a Buttonhoz nagyon hasonlóan tankolt Barrichello részéről.

Sebastian Vettelnek nagyon rosszul jött a forgalom a Q3-ban, ugyanis a kis német szuperkönnyű autóval körözött, ez pedig csak akkor hozhat hasznot, ha a pole-ból rajtolva a verseny elején jó előnyt építhet ki. A negyedik helyről ez igen nehéz lesz – persze azért nem lehetetlen.

Alonso rugalmasabb stratégiát választott

Alonso rugalmasabb stratégiát választott

Alonso rugalmasabb stratégiát választott


A mezőny második felében többen is egykiállásos stratégiát választhatnak, a pont feléig megtankolt Piquet, vagy a még jobban megtöltött Giancarlo Fisichella is esélyes lehet akár a pontszerzésre. Az újonc Buemi sincs rossz helyzetben – a 11. helyről rajtol, és előtte gyakorlatilag mindenki korábban áll ki, így ha 2-3 helyet sikerül előrelépnie a hosszabb első etappal, máris pontszerző helyen autózik.

A Q1-ben a saját hibájából kiesett Lewis Hamilton a mezőny elejéhez hasonló mennyiséget tankolt, kérdés, hogy a sűrűjében képes lesz-e elég nehezebb autót átugrani, ahhoz, hogy hasznot hozzon a stratégiája.

Rajthely Pilóta Üzemanyag (kg) Első etap (kör)
 1.  Jenson Button  42,5  24
 2.  Kimi Räikkönen  39  22
 3.  Rubens Barrichello  43  24
 4.  Sebastian Vettel  26,5  15
 5.  Felipe Massa  38,5  22
 6.  Nico Rosberg  37  21
 7.  Heikki Kovalainen  39  22
 8.  Mark Webber  41,5  24
 9.  Fernando Alonso  49  28
 10.  Kazuki Nakajima  63  36
 11.  Sebastien Buemi  65  36
 12.  Nelson Piquet  68,1  39
 13.  Giancarlo Fisichella  88  51
 14.  Sebastien Bourdais  94,5  54
 15.  Adrian Sutil  65  37
 16.  Lewis Hamilton  40,5  23
 17.  Nick Heidfeld  75  43
 18.  Robert Kubica  91  52
 19.  Timo Glock  95,8  55
 20.  Jarno Trulli  83,3  48