Jacques Villeneuve 1995-ös amerikai CART-bajnoki címe megszerzése után ’96-ban üstökösként robbant be a Forma-1-be. A ferraris legenda, Gilles Villeneuve fia az akkor megfoghatatlan Williams volánjánál csakis Lewis Hamiltonéhoz mérhető sikert aratott: első évében is bajnoki esélyes volt, és második idényében meg is nyerte a világbajnokságot.

A kanadai ezután a Williams gyengesége, majd a rossz csapatválasztás – a BAR – miatt nem sok sikert ért el, a 2004-es idény nagy részét ki is hagyta, majd egy rövid renault-s kaland után a Saubernél kötött ki, ahol a BMW által felvásárolt csapatnál még a 2006-os idény közepéig versenyzett, de gyenge teljesítménye miatt végül Robert Kubicára cserélték.

Jacques Villeneuve visszatérhet? 1
Le Mans-ban majdnem nyert


Villeneuve az elmúlt két évben a NASCAR-ban próbálkozott és kétszer is indult a Peugeot színeiben a Le Mans-i 24 órás versenyen – kis híján meg is szerezte a nagy hármast, de az Indy 500 és az F1-es bajnoki cím mellett Le Mans-ban csak második lett -, de az F1-gyel nem foglalkozott.

A 2009-es műszaki – az aerodinamika és a vezetői segédeszközök háttérbe szorítása – és a jövőre tervezett költségcsökkentő szabályváltoztatások azonban újra felkeltették az érdeklődését.

“Az elmúlt pár idényben nem nagyon gondoltam az F1-re, de az az igazság, hogy a mostani autókat élvezet lehet vezetni. Láthatjuk, hogy pilóták újra hibáznak is. Régen sem arról volt szó, hogy mindenki hibátlanul vezetett, de akkor az elektronika mindent helyretett. Jock Clear (a Williams és a BAR korábbi, jelenleg a Brawn mérnöke) folyamatosan mondogatja, hogy nagyon élvezném ezeknek az autóknak a vezetését” – mondta Villeneuve a kanadai RueFrontenac.comnak.

A pilóta hangsúlyozza, hogy jelenleg senkivel nem tárgyal, de azt is hozzátette, hogy a jövőre az F1-be készülő USF1-csapat izgalmas projektnek tűnik. Villeneuve ugyan már 38 éves, de tapasztalata sokat érhet egy új csapatnál.

Utoljára BMW-t vezetett 2006-ban

Utoljára BMW-t vezetett 2006-ban


“Nyitott lennék az F1-es versenyzés lehetőségére, ha épp előbb kapok ajánlatot, mint a NASCAR-ból. Sok amerikai versenyző van, Marco Andrettiről, Graham Rahalról és Danica Patrickről is beszélnek, de egyiküknek sincs Forma-1-es tapasztalata. Az öregebb pilóták jobban tudnak alkalmazkodni az érzékenyebb autókhoz, a tapasztalat újra felértékelődik. Abból pedig nekem aztán van bőven! Nem vagyok amerikai, de talán a legamerikaibb vagyok azok közül, akik F1-es tapasztalattal is rendelkeznek” – spekulál a kanadai.