Miközben a Brawn sikert sikerre halmoz a Mercedes-motorok segítségével, a Force India egyelőre nem büszkélkedhet hasonló eredményekkel. Adrian Sutil és csapattársa, Giancarlo Fisichella nem hogy pontot nem szerzett eddig, még az időmérők utolsó szakaszáig sem jutott el, pedig az idény előtt néhány szakértő úgy fogalmazott, az istálló lehet az idény meglepetése.

Sutil szerint a következő versenyeken megindulhat a fejlődés, a német nagyon bízik abban, hogy lassan meglesz az eredménye a McLarennel és a Mercedesszel való együttműködésnek. “Bőven van potenciál ebben a kombinációban” – vélekedett Sutil. “Helyzetünk nem könnyű, mert alig volt idő az egyébként 120 nap alatt épített autó tesztelésére, így lehetetlen nagy eredményeket elérni.”

“Jelen pillanatban is sok újdonságot próbálgatunk a szélcsatornában, az eredmények nagyon biztatóak. A kérdés csak az, elegendő-e kis lépésekkel haladni, hiszen a többiek sem alszanak, állandóan fejlesztenek. A magam részéről elégedett vagyok, mert az autó jól működik, nincsenek megbízhatósági problémáink, ez pedig sokat segít abban, hogy kiismerjük a gépet.” Sutil optimizmusát csak erősíti, hogy saját bevallása szerint soha nem volt még olyan jó a hangulat a csapaton belül, mint most.

Idén pontot vár a főnök
Idén pontot vár a főnök

Megduplázza a pénzt a kiscsapat

Megduplázza a pénzt a kiscsapat

Idén pontot vár a főnök
A legkisebb testvér a Mercedes-családban
Fotó megosztása:
Idén pontot vár a főnök

Idén pontot vár a főnök

Idén pontot vár a főnök


A Force India egyébként teljes mellszélességgel támogatja az FIA költségcsökkentési terveit. Ian Phillips, a csapat üzleti ügyekért felelős igazgatója elárulta, hogy a kiadások lefaragása semmilyen gondot nem okoz az alakulat számára, hiszen az első pillanattól hozzá vannak szokva a szűkös forrásokhoz.

“Mindig arra törekedtünk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a lehető legkevesebből, mindig jók voltunk abban, hogy egy dollárból kettőt csináljunk” – mondta Phillips. A 275 alkalmazottat foglalkoztató Force India tartotta tavalyi költségvetését, 120 millió dollárt költ az idei szezonra: a Formula Money összesítése szerint ennél kevesebbet csak az azóta csődbe ment Super Aguri áldozott szereplésére 2008-ban. Phillips üdvözölte az új szabályokat, ezek révén ugyanis idén nyolcmillió eurót költenek motorokra, szemben a korábbi esztendők 15-20 milliós kiadásával.