Egyikük sem fél
Egyikük sem fél

Az F1 ura megsértődött

Az F1 ura megsértődött

Egyikük sem fél
Idén nyernie kell
Fordult a véleménye
Bernie a GP3-mal jönne
Az F1 ura megsértődött 37
Arany, ezüst, bronz?
Bernie rossz néven vette a kritikát
Mi történt a bajnokkal?
Bernie a fiatalok ellen küldené Schumit
Csak a név különbözne
A nyerő formula: bunda nélkül
Ecclestone szerint csak jól járnának a gyártók
Montezemolo is változtatna
Nem számít a bőrszín
Nehéz őket együtt fényképezni
50 év után sem unja
Az F1 ura megsértődött 49
Boldog karácsonyt!
Bernie beugrott a ferrarisokhoz
Bernie nem vállalt húsz autót
A második Schumacher?
Mindenki maradjon csendben, ő tudja a legjobban
A milliárdosnő és Bernie nevű játékbabája
Perelgetne
Bernie újraházasodna
Bernie garantálja a botrányt
A Brawn favorit lett
Bernie nagyon bízik a brazilban
Ecclestone és Mosley - a kétfejű szörny újra aktív
Nagyon bízik a jövőben
Fotó megosztása:

Ecclestone és Mosley - a kétfejű szörny újra aktív

Ecclestone és Mosley – a kétfejű szörny újra aktív

Az FIA a múlt kedden nagy meglepetésre a csapatok szervezete, a FOTA javaslatát figyelmen kívül hagyva 2009-re azt a szabályt vezette be, amely szerint a Forma-1-es világbajnokságot az a pilóta nyeri, aki a legtöbb futamgyőzelmet szerzi.

A FOTA pénteken formai okra hivatkozva gyakorlatilag visszavonatta a változtatást, aminek az ötletgazda, Bernie Ecclestone a legkevésbé sem örült.

“Ez a baj a demokráciával! A csapatok még önmagukkal sem tudnak megegyezi, nemhogy egymással. A helyzet az, hogy az FIA most már nem tehet semmit, de jövőre keresztülvisszük. Akkor már a csapatok sem tehetnek semmit” – tette helyre a FOTA-t Ecclestone, aki egyébként elvileg semmilyen befolyással nincs az FIA-ra.

A pontrendszer miatti felháborodás mellett kisebb hangsúlyt kapott, de egy másik, valójában jóval nagyobb horderejű kérdésben is döntött a múlt héten az FIA: a költségcsökkentések jegyében 2010-től 30 millió fontos önkéntes költségplafon vállalása mellett a csapatok teljes műszaki fejlesztési szabadságot kaphatnak majd.

A költségplafon, és annak műszaki vonzatai a 80-as évekbeli turbókorszakhoz hasonlóan két “kategóriára” bonthatják az F1-et, visszaélésekre adhatnak lehetőséget, és a most nagyon egységes csapatokat is egymás ellen fordíthatják majd. Ecclestone támogatja az új szabályt de azt gondolja, hogy a 30 milliós korlát túl alacsony:

“40 milliónak kellene lennie. Igaz, már szabályba foglalták, de mint minden a világon, ez is megváltozhat még” – nyilatkozta.

Nagyon valószínű, hogy az összeg változni is fog, ugyanis az FIA elnöke, Max Mosley is utalt már erre: “Szerintem akár 25 millió is elég lehetne, de az összes tanácsadóm azt mondja, hogy inkább 30 milliónál magasabb korlát kellene.”