Az FIA Motorsport Világtanácsa mai párizsi ülésén elutasította a Forma-1-es csapatok pontrendszer-módosításra vonatkozó javaslatát, és a Bernie Ecclestone által javasolt éremrendszer lényegét foglalta szabályba.

Az győz, aki győz

A jövő héten induló 2009-es idénytől kezdve “a bajnoki cím azt a versenyzőt illeti meg, aki a legtöbb futamot nyerte az idényben”- szól az új szabály. Ha két vagy több pilóta is ugyanannyi győzelemmel végez, akkor a jelenlegi 10-8-6-5-4-3-2-1-es pontrendszer alapján gyűjtött pontjaik szerint választják ki a bajnokot. A második helytől lefelé továbbra is a gyűjtött pontok határozzák majd meg a bajnokság végeredményét.

A konstruktőri küzdelmet a változtatás nem érinti, továbbra is csak a pontok száma dönt a csapatoknál.

A módosítás azt jelenti, hogy szélsőséges esetben olyan versenyzőből is lehet világbajnok, aki például csak hat futamot nyer és a többin kiesik, míg a mondjuk ötször győző és a többi 12 nagydíjon mindannyiszor második pilóta hoppon marad. Az elmúlt három idénnyel ellentétben, amikor a cím sorsa az utolsó futamon dőlt el és egy vagy két pontom múlott, ezután előfordulhat, hogy már július közepén, a Német Nagydíjon véget érhet az izgalom, ha addig egyetlen versenyző nyeri meg az összes addigi futamot.

Bukott bajnokok

Az új rendszer alapján tavaly Felipe Massa nyerte volna a bajnoki címet, és az eddigi 58 bajnokság végeredménye közül 12 festene ma másképp. Nigel Mansell (1992 bajnoka) és Jim Clark (1963 és 1965 bajnoka) például három-három címmel büszkélkedhetne, míg Nelson Piquet három címe (1981, 1983, 1987) helyett egyszer sem nyerte volna meg a bajnokságot. A Professzor, Alain Prost négy helyett öt címet nyert volna, Keke Rosberg pedig nem szerepelne a névsorban, ugyanis 1982-ben mindössze egy futamot nyert.

Szabad a pálya kicsiknek

A csapatoknak nem kell az egyenmotor
A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Drámai újítások a Forma-1-ben!

Drámai újítások a Forma-1-ben!

A csapatoknak nem kell az egyenmotor
Az FIA olcsósítana
Hol a vége?
Konstruktív tárgyalás, sok változtatás
Blöff vagy komoly?
Ha jön az egyenmotor, ők mennek
Ha törik, ha szakad, jönnek az egyenmotorok
A költségcsökkentés elkerülhetetlen
A Mercedes is beáll a sorba
Haug is nemet mond
Drámai újítások a Forma-1-ben! 83
Tartósabb motorok, átláthatóbb bíráskodás
Erről is megegyeztek
Több járna nekik?
Jövőre sem lesz több előzés?
Briatore magára maradt
Tömegével vonultak volna ki
Drámai újítások a Forma-1-ben! 90
Összeáll a csomag?
Visszatér a Cosworth
A pénzről nem tárgyal Ecclestone
A Renault is inkább spórolna?
Nekik sem kell az egyenmotor
Olcsóság, innováció - ez a jövő
Mosley és válság meggyőzte a csapatokat
Tartósabb, gyengébb motorok
A válság az F1-et is megváltoztatja
A csapatok létszámát is csökkentik
Túl sokat keresnek?
A sarkukra állnak
A spórolásra figyelmeztet Szulajem
Több pénzt már ők sem tudnak beletölteni
Azt hitte, a Ferrari a zsebében van
Lesznek lemaradók
Most nem jött be a trükk
Montezemolo mindennel elégedetlen
Nem kell több utcai pálya!
Tovább folyik az ötletbörze
Olcsó alkatrészek, befagyasztott fejlesztések
Meglepetés nincs
Senkinek nem kötelező az F1!
Az áremelést ők sem szeretik
Sok a tennivaló
A versenyzésen is javítani kell
A privát csapatok korának vége
Kinevettetik magukat?
Ha kevés a pénz, nincs mit tenni
Bernie-nek az internetre kellene koncentrálnia
Mindenki átértékeli a részvételt
Ők irányítanának
A kiadásokat vagy a fejlesztést korlátozzák?
Nem lesz fejlesztés minden egyes futamra
Ritkábban megy majd a szélcsatorna
Többet ér majd a győzelem
A leggyorsabb csapat jutalmat kap
Kitalálták a jövőt
Készül a keretszerződés
Állítólag elégedett
Mostantól csak a győzelem számít
Semmibe vették őket
Mindenről tudni fogunk
Alonso visszacsinálná a reformokat
Esélyesként sem tetszik neki
Tavaly nem győzött volna
Állandóság kell!
Neki sem tetszik
Semmibe vették őket, visszavágnak
Minden és mindenki a helyére került
Ragaszkodnak a pontokhoz
Elképesztő ötlet
Fotó megosztása:
Olcsóság, innováció - ez a jövő

Olcsóság, innováció – ez a jövő

Olcsóság, innováció – ez a jövő


Az FIA arról is döntött ma, hogy a nagy gyári támogatással nem rendelkező független csapatok helyzetének javítására és az F1-be való belépés megkönnyítése érdekében 2010-től önkéntes költségplafont vezet be. A 30 millió fontos (32 millió euró) évi költségvetési maximumot vállaló csapatok a műszaki fejlesztések terén teljes szabadságot élveznek majd, szemben a korlátlanul költekezőkkel. Arról, hogy a kiadásokat milyen formában ellenőrzik majd, egyelőre nem tudni.