A Forma-1 még a globális pénzügyi-gazdasági válság közepette is jó üzlet a bankoknak, pénzügyi cégeknek. Nemhogy menekülnének, hanem újra elkötelezik magukat szponzorált csapataik, partnereik mellett.

A spanyol Santander nemrég jelentette be, hogy 2010-ben a McLaren után a Ferrari szponzora lesz, így legrosszabb esetben is legalább három évre terveznek az F1-ben (egyéves szerződést nem kötnének a maranellóiakkal). A hónap elején a Williams régi szponzora, a német bank és biztosító, az Allianz is újra hitet tett a csapat mellett.

“Az Allianz nagyon hatékony közlekedésbiztonsági kampányokat épített a Forma-1 témája köré. Ezek a kampányok közvetlen pozitív hatással voltak az üzleti tevékenységünkre, épp ezért tovább folytatjuk együttműködésünket a Williamsszel” – mondta a cég marketingigazgatója.

A Forma-1-be a Renault-val 2007-ben beszállt ING is kitart, még annak ellenére is, hogy nemrég a holland kormánynak 10 milliárdos mentőcsomaggal kellett besegítenie a válság miatt.

“Ez a szponzori együttműködés a legjobb dolog, ami valaha is történt az ING-vel. Itt vagyunk a második évben, és növekszünk, hozza a bevételeket. Három évre szálltunk be, és most is tartjuk magunkat ehhez. Folytatjuk, mert jól működik” – mondta a Renault mellett az ausztrál, a magyar és a belga futam névadó szponzoraként is működő holland pénzintézet felelőse, Isabelle Conner.