Aki szombat éjszaka kimaradt, és úgy döntött, hogy vasárnap kora délelőtt mégis élőben nézi meg a Kínai Nagydíjat,  joggal mondhatja, hogy ezért kár volt felkelni. A szezon utolsó előtti futama az unalomfaktor szempontjából dobogós volt, a versenyzés nem hozott sok izgalmat.

Hamilton elsősége nem volt kérdés

Hamilton elsősége nem volt kérdés

Hamilton elsősége nem volt kérdés


Lewis Hamilton ellentmondást nem tűrő rajt-cél győzelmet aratott, Felipe Massa pedig ajándékba megkapta a második helyet Kimi Räikkönentől. A mclarenes pilóta idén ötödik, pályafutása során kilencedik győzelmét aratta.

A sima rajtnál Hamilton gond nélkül lépett el,  Räikkönen, Massa fogták a pozíciójukat, Fernando Alonso veszített a mclarenes Heikki Kovalainenhez képest, de a második körre visszavette a negyedik helyet, és végül ott is futott be, az egész versenyen volt benne tűz, éretten és magabiztosan versenyzett.

A BMW mindkét két pilótája ügyesen lépett előre, végül az 5-6. helyet szerezték meg, amire talán ők sem számítottak a tegnapi időmérő és büntetés után.

A mezőny elején nem nagyon történt változás. Heikki Kovalainen a negyedik helyről defekt miatt távozott a verseny kétharmadánál, Räikkönen pedig hat körrel a vége előtt elengedte csapattársát, hogy Massa a lehető legkevesebb pontot veszítse a mclarenes riválissal szemben.

Trulli korán búcsúzott

Trulli korán búcsúzott

Trulli korán búcsúzott


A BMW-sekhez hasonlóan szépen lépett előre a versenyen Timo Glock is, Nelsinho Piquet nyolcadik helyével pedig a Renault újabb kettős pontszerzést könyvelhetett el. A toyotás Jarno Trulli egy rajtbaleset után már a futam elején búcsúzott, Adrian Sutil versenyének valószínűleg a sebességváltó hibája vetett véget, míg Kovalainen egyszerűen kigurult a bokszba nem sokkal a vége előtt.

A sanghaji verseny eredményével Hamilton hétpontosra növelte előnyét a ma tehetetlennek bizonyult Massával szemben, ami nagyon sok egy futammal a vége előtt. A brazilnak két hét múlva következő hazai versenyén csak a győzelem és a második hely lehet elég a bajnoksághoz, de az is csak akkor, ha Hamilton nem végez előbb a hetedik helynél.

A konstruktőri bajnokságban a Ferrarinak 11 pontos előnye van a Kínai Nagydíj után, így erre a címre jóval nagyobb a reményük.

Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2008.10.19.

# Név Csapat Idő Kör
1.
Lewis Hamilton
McLaren
1ó31.57.403 56
2.
Felipe Massa
Ferrari
+ 14.925 56
3.
Kimi Räikkönen
Ferrari
+ 16.445 56
4.
Fernando Alonso
Renault
+ 18.370 56
5.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
+ 28.923 56
6.
Robert Kubica
BMW Sauber
+ 33.219 56
7.
Timo Glock
Toyota
+ 41.722 56
8.
Nelson Angelo Piquet
Renault
+ 56.645 56
9.
Sebastian Vettel
Toro Rosso
+ 1:04.339 56
10.
David Coulthard
Red Bull
+ 1:14.842 56
11.
Rubens Barrichello
Honda
+ 1:25.061 56
12.
Kazuki Nakajima
Williams
+ 1:30.847 56
13.
Sebastien Bourdais
Toro Rosso
+ 1:31.457 56
14.
Mark Webber
Red Bull
+ 1:32.422 56
15.
Nico Rosberg
Williams
+ 1kör 56
16.
Jenson Button
Honda
+ 1kör 56
17.
Giancarlo Fisichella
Force India
+ 1kör 56
18.
Heikki Kovalainen
McLaren
kiesett 50
19.
Adrian Sutil
Force India
kiesett 14
20.
Jarno Trulli
Toyota
kiesett 3