A hétvégén sor kerül a 2008-as Forma-1-es világbajnokság 16. fordulójára, a Japán Nagydíjra. A versenynek 1976-77 és 2007 után negyedik alkalommal ad otthont a Fuji pálya, amely tulajdonképpen szinte még ismeretlen, hiszen az egy évvel ezelőtti felhőszakadás miatt nem láthattunk még rajta normális versenyt.

A tavalyi futam – sőt az egész versenyhétvége – főszereplője az eső volt, amely minden túlzás nélkül szinte végig ömlött. Elmosta a harmadik szabadedzést, veszélybe sodorta az időmérőt, és gyakorlatilag versenyzésre alkalmatlan körülményeket teremtett a futamra. A mezőny a biztonsági autó mögül rajtolt, és a mögött is “versenyzett” 18 körön keresztül.

A lányok itt is csinosak

A lányok itt is csinosak

A lányok itt is csinosak


A Ferrari egy kommunikációs “baki” miatt a rossz gumikkal indult, így  mindkét autójuk a mezőny végére került, a Red Bull-csapatok a csúcsról estek nagyot, amikor a második helyen haladó Mark Webbert jövendő csapattársa, a Toro Rossó-s Sebastian Vettel ütötte ki, Fernando Alonso ripityára törte a McLarent, a Renault egyetlen dobogós helyezését szerezte, míg Robert Kubica és Felipe Massa az évtized egyik legnagyobb csatáját vívta az utolsó körben – kétségtelenül izgalmas futam volt.

Hogy idén vár-e ránk ilyesmi, azt nem lehet megjósolni, de a meteorológusok szerint az eső csak pénteken “köszön be” a pályára, így a 2007-es körülményekre biztosan nem kell számítani. Az eredetileg oválnak tervezett 4563 méteres pálya az F1-es versenyhelyszínek közül a leghosszabb egyenest mondhatja magáénak (1475 m), amely a pálya hátsó, lassú, kanyargós szakaszával együtt kimondottan kétarcúvá teszi Fujit. A motor igénybevételének szempontjából közepesnek mondható a helyszín, ahogy a leszorítóerőből sem túlozzák el a beállításokat egyik irányban sem. A fékek és a gumik sincsenek súlyos terhelésnek kitéve, és ha már a gumiknál tartunk – ezen a hétvégén zöldek lesznek. A Hondának jól áll majd, a többiek lenyelik valahogy…

Ez történt tavaly

A Japán Nagydíj előtt papíron még öten esélyesek a világbajnoki cím megszerzésére, de Nick Heidfeld, Kimi Räikkönen és Robert Kubica inkább csak a csodákban és a matematikában bízhat. A hétvége után akár mindannyian búcsúzhatnak a leghalványabb reménytől is.

A japán szurkolók híresen lelkesek

A japán szurkolók híresen lelkesek

A japán szurkolók híresen lelkesek


A favorit – mint szinte mindig – Lewis Hamilton. A McLaren számára kedvező hűvös időjárás, a tavalyi győzelem, és a biztonsági versenyzést is megengedő, ezért a stresszt is csökkentő hétpontos előny mind-mind mellette szólnak.

Ellenfelének, Massának viszont mindent meg kell tennie a győzelemért, neki és Räikkönennek most és a maradék két futamon is a kettős győzelemre kell hajtani, ha biztosra akar menni a bajnokságot illetően. Tavaly egyébként nem mentek rosszul, Räikkönen a mezőny legvégéről a dobogóra kapaszkodott, és a kis brazil is a hatodik helyig jutott. Mivel a finn a Magyar Nagydíj óta nem szerzett pontot, így épp itt lesz már az ideje.

Apró érdekesség, hogy ha Hamilton valamiért nullázna a hétvégén, a világbajnok pedig győzne, a kettejük közti különbség két futammal a vége előtt pontosan 17 pont lenne, épp, mint egy évvel ezelőtt.   

A 2007-es dobogó

A 2007-es dobogó

A 2007-es dobogó


A ferrarisokon kívül biztos, hogy teljes erőből küzd majd a szingapúri győzelmétől lendületet kapott Fernando Alonso és a hazai futamukon teljesítménykényszerben égő Toyota és Honda csapat is. Kubica még nem adta fel a bajnoki álmokat, és Sebastian Vettelre is érdemes lesz figyelni.

A szombati időmérő magyar idő szerint reggel 7:00-kor kezdődik, azonban vigyázzunk, a vasárnapi futam fél órával korábban, 6:30-kor rajtol!

Japán Nagydíj 2008, Fuji

A pálya hossza: 4563 m
Körök száma: 67
Pályarekord: 1:28.193, Lewis Hamilton, 2007
A tavalyi dobogó: 1. Hamilton, 2. Kovalainen, 3. Räikkönen

Időmérő edzés:
szombat, 7:00 (magyar idő szerint)
Futam: vasárnap, 6:30


Egy kör a pályán Adrian Sutillal: