Lewis Hamilton a Belga Nagydíjat a pályán ugyan megnyerte, de futam után két órával a versenybírók 25 másodperces büntetéssel sújtották, így végül csak a harmadik helyen végzett. A mclarenes a büntetést azért kapta, mert az utolsó körökben Kimi Räikkönennel folytatott csatájában a célegyenes előtti sikánt levágva került a világbajnok elé, s bár visszaengedte, de az így szerzett előnyt kihasználva előzött.

Az F1-es szakértők és a rajongók egy része felháborítónak érezte a büntetést, míg a pilóták egyöntetűen úgy látták, hogy Hamilton előnyt szerzett Spában, hiszen ha normálisan vette volna be a kanyart, semmiképpen sem kerülhetett volna olyan közel a Ferrarihoz, hogy a célegyenes végén előzni tudjon. A McLaren természetesen fellebbezett, az FIA pedig tegnap meg is tárgyalta az ügyet.

A párizsi tárgyaláson először is arra keresték a választ, hogy egyáltalán van-e helye a fellebbezésnek, ugyanis a bokszutca-áthajtásos büntetéseket – amit ebben az esetben a futam leintése után értelemszerűen időbüntetésre váltottak – elméletileg nem lehet támadni. A McLaren azonban a tavalyi Japán Nagydíjra hivatkozott precedensként, amikor a Toro Rosso pilótája, Vitantonio Liuzzi esetében már elfogadott fellebbezést az FIA egy hasonló büntetésnél.

Az öt döntőbíró meghallgatta a McLaren jogi képviselőjét, a csapat igazgatóját, Martin Whitmarshot, majd délután magát Hamiltont is. A McLaren a tárgyaláson bemutatott egy hangfelvételt is, amely a csapat sportigazgatója és a Belga Nagydíj versenyigazgatója, Charlie Whitinggal még a futamon folytatott beszélgetését tartalmazta, és amelyen az FIA tisztviselője kétszer is rendben lévőnek nevezte az esetet. Whiting a tárgyaláson már azt mondta, hogy az eset alaposabb vizsgálata után úgy látja, hogy az előnyt nem adta vissza megfelelően a mclarenes.

Csak formai döntést hoztak

Csak formai döntést hoztak

Csak formai döntést hoztak


Hamilton a meghallgatáson elmondta, hogy őszintén úgy érezte, hogy helyesen cselekedett, amikor visszaadta Räikkönennek a pozíciót, a McLaren pedig a telemetria adataival támogatta meg ezt, amelyek szerint a pilóta a célegyenesnél 6,7 km/órával lassabb volt a világbajnoknál.

A tegnapi tárgyalás végén jelezték, hogy a döntést ma hirdetik ki, amire egészen délutánig várnunk is kellett, de nagyjából teljesen feleslegesen, az FIA fellebbviteli bírósága ugyanis úgy döntött, hogy a McLaren fellebbezése a fentebb már említett okok miatt nem fogadható el, így az ügyet érdemben – érdemi vallomások és viták után! – nem bírálták el.

A Belga Nagydíj eredménye így maradt a régiben, a Felipe Massa nyert, Nick Heidfeld a második lett, míg az időbüntetéssel Hamilton a harmadik helyet szerezte meg. A világbajnokságban így a mclarenes pilótának 76, míg ferraris ellenfelének 75 pontja van.