A jövő hét végén rendezik az első Forma-1-es versenyt Szingapúrban, amely sok ismeretlen részletet tartogat még. Idén ötödik alkalommal (a többi: Ausztrália, Kanada, Monaco, Valencia) fognak – kisebb tapadást jelentő – utcai aszfalton versenyezni az F1 résztvevői.

Ha ez illetve az tény, hogy soha nem versenyeztek még ezen a helyszínen, nem lenne elég, akkor az biztos felvillanyoz mindenkit, hogy az F1 történetében először nem nappali fénynél, hanem éjszaka köröznek majd.

Ez persze számos kérdést felvet, többek között azt is, hogy miként viselkednek a gumik, amelyek mindig kiemelt figyelmet kapnak. “Számos szempontot megvizsgáltunk annak okán, hogy éjszaka lesz a verseny, de semmilyen speciális feladatunk nincs” – mondta Hirohide Hamashima a Bridgestone Motorsport abroncsok fejlesztési igazgatója, majd hozzátette:

Bal oldalon a szingapúri megoldás

Bal oldalon a szingapúri megoldás


“A Bridgestone nagy tapasztalatot szerzett a hosszú távú versenyeken, amelyek éjszaka is zajlanak. A hőmérséklet ugyan hűvösebb lesz, mint nappal és ezúttal a napsugárzás által generált hő sem lesz jelen, de körülbelül 27 fokos környezeti és aszfalt hőmérsékletre számítunk, ami melegebb, mint számos pályán ahol nappal versenyeztünk. A gumik ugyanúgy működnek majd, mintha ahogy nappal.”

Persze azért nem hagyományos abroncsokat szállít a Bridgestone. Ezúttal lágy és extra lágy gumikat használnak majd a csapatok, melyek megkülönböztetését ezúttal is biztosítják. Ám nem normál fehér festékkel, hanem fényvisszaverő megoldással vonják be az egyik barázdát, így reflektorok fényében kiemelkedően jól látható lesz, ki melyik változattal próbálkozik. Ugyanilyen megoldással különböztetik meg az extrém eső gumit, a köztestől.