A BMW viszonylag hamar kiemelkedő sikert tudhat magáénak a Forma-1-ben, azután, hogy a Williams csapat motorbeszállítójából a Sauber felvásárlásával önálló csapattá váltak. Jelenleg kiegyensúlyozott teljesítményüknek köszönhetően már nem középcsapatként, hanem a Ferrarinak és a McLarennek is fejtőrést okozó bajnokaspiránsként szerepelnek a világbajnokságon. 

A csapat vezetője, dr. Mario Theissen úgy véli, a BMW sikere inspiráló lehet más autógyártóknak is, hogy beszálljanak a Forma-1-be. A fékenergia-gyűjtő rendszer (Kinetic Energy Recovery System – KERS) bevezetése szerinte az utcai autókban is eladható technológia és marketingeszköz lesz az F1-ben érdekelt autógyártók kezében, ami szintén vonzó lehet.


“Ha a KERS jövő évi bevezetése sikeres lesz, mint ahogy azt én várom, az a legnagyszerűbb kapcsolat lesz, amit az utóbbi tíz évben láttam a Forma-1 és az utcai autók között” – mondta Theissen a Timesnak. “Már a közúti járművek kutatásaival foglalkozó munkatársaim és a fejlesztési részleg is az ajtónkon kopogtat.”

A BMW-nek már van fékenergia-gyűjtő rendszere utcai autóban, de mennyivel jobb lenne, ha azt úgy lehetne hirdetni, hogy F1-es technológia, nem?

Jelenleg a BMW mellett, a Renault, a Mercedes-Benz, a Fiat (Ferrari), a Honda és a Toyota érdekelt a Forma-1-ben. Theissen úgy vélte, jelenleg a Volkswagen-csoport (VW, Audi, esetleg Porsche néven) érdeklődik leginkább, hogy belépjen a Forma-1-be. Emellett, annak ellenére, hogy a Renault már ott van, kiszivárgott, hogy vizsgálják a leányvállalatuk, a Nissan nevével fémjelzett csapat indítását is. Ezenfelül korábban felmerült a feltörekvő Hyundai/Kia megjelenése is.  

Jelenleg a csődbe ment Super Aguri csapat helye üresen áll, így elvileg lenne lehetőség egy újabb csapat összeállítására.