F1: Végre jöhet a szabályváltozás 1
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 2

F1: Végre jöhet a szabályváltozás

F1: Végre jöhet a szabályváltozás

F1: Végre jöhet a szabályváltozás 43
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 44
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 45
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 46
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 47
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 48
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 49
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 50
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 51
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 52
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 53
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 54
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 55
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 56
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 57
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 58
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 59
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 60
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 61
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 62
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 63
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 64
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 65
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 66
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 67
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 68
Élete versenyén lökte ki a világbajnok
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 70
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 71
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 72
Ez a futam nem jött össze
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 74
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 75
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 76
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 77
Ez a futam se jött össze - melyik fog?
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 79
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 80
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 81
Mindent elveszíthetett volna
Fotó megosztása:
F1: Végre jöhet a szabályváltozás 83 Épp egy éve, a Kanadai Nagydíjon szedte első “áldozatait” az a szabálymódosítás, amely kimondta, hogy a Forma-1-es futamokon a biztonsági autó pályára lépésekor bezárják a bokszutcát, hogy senki ne szerezhessen tisztességtelen előny. Akkor Felipe Massa és Giancarlo Fisichella járt rosszul, ugyanis mindenképp be kellett hajtaniuk a bokszba, őket ki is zárták. Idén is jó néhány esetben kényszerültek már szabályszegésre a versenyzők – Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello, Nick Heidfeld mind értékes helyezéseket és pontokat buktak -, ezért a már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta terítéken van a szabálymódosítás.

Úgy tűnik, hogy lassan végre rendeződhet a dolog, az FIA ugyanis a Francia Nagydíj szabadedzésén új szabályokat tesztel majd. Az új megoldás lényege, hogy a biztonsági autó pályára küldésekor nem zárják le a bokszutcát, hanem az autók egységes elektronikai rendszerén (ECU) keresztül üzenetet küldenek a helyzetről, amelyet a pilóták egy gombnyomással nyugtáznak, és ugyanekkor egy a bokszutcaihoz hasonló sebességkorlátozó programra kapcsolnak.

A Magny Cours-i szimuláció után, ha az összes csapat rábólint az új tervezetre, a módosítás akár a Brit Nagydíjon életbe léphet – persze ez azt is jelenti, hogy a hétvégi Kanadai Nagydíjon, ahol a biztonsági autó szinte garantált szereplő lesz, még ugyanúgy rosszul járhat bárki, ha számára rosszkor gurul pályára az ezüst Merci.