Ma is folytatódott a Forma-1-es csapatok tesztje Barcelonában. A nap elő ránézésre igen különös eredményt hozott, a tegnap elképesztő fölénnyel száguldó Felipe Massát ugyanis a Honda és a Force India utasította maga mögé.

Senki ne dobja ki azért a ferraris sapkáját, pólóját, és rohanjon Force India-zászlóért, a mezőny nem keveredett végleg össze, csak annyiról van szó, hogy Rubens Barrichello és Giancarlo Fisichella 2008-as szabályoknak megfelelő – nagy leszorítóerejű – autóval, és a sokkal jobb tapadású, 2009-ben visszatérő slick gumikkal vezettek.

Ahogy már írtuk, a Honda leporolta, és újra felszerelte a tavaly már egyszer kipróbált Dumbo-szárnyait is, reméljük azonban, hogy a brazil versenyző kis híján egy másodperces előnye nem ezeknek köszönhető, mert mi ilyen förmedvényeket nem szeretnénk a pályán látni.   

A hagyományos, bordázott gumikkal autózó pilóták közül Massa volt a legjobb a Ferrarival – ő már a Spanyol Nagydíjra készült -, míg Lewis Hamilton legjobb köre az ötödik helyre volt elég. Kettejük közé furakodott be David Coulthard, de a skót velük ellentétben minta nélküli gumikon ment.

A mezőnyből két pilóta egyáltalán nem tett fel ma slickeket. Fernando Alonso mással állt elő, a Renault ugyanis a Red Bulléhoz hasonló cápauszonyos motorborítást tesztelt. A nap legtöbb körét a spanyol, teljesítette, de miatta kellet egyszer leinteni is az edzést, miután a motorja leállt a pályán. A kétszeres világbajnok a hiba ellenére is pozitívan értékelte a napot:

Alonso elégedett volt a Red Bull-lal...

Alonso elégedett volt a Red Bull-lal…

Alonso elégedett volt a Red Bull-lal…


“Jól ment ma az autó, elég versenyképesnek tűntünk. Ne feledjük, hogy sok csapat slickekkel ment, ezért az időknek nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani. Egyértelműen javul az autó, az új aerodinamikai elemek is jól szerepeltek. 119 kört, két versenytávot teljesítettünk, ezért nagyon elégedettek vagyunk. Persze sok munka vár még ránk holnap is.”

A Williams is új légterelőket próbált ki ma, míg a Toyotánál Timo Glock a felfüggesztésen és a lengéscsillapítón dolgozott.

Holnap csatlakozik a tesztelőkhöz a Toro Rosso is, a csapat pályára küldi 2008-as autóját, az STR3-ast. Ugyancsak holnap érkezik Michael Schumacher, akit a motorbalesete sem akadályoz meg abban, hogy a Ferrari 2009-es fejlesztéseit próbálgassa majd Barcelonában.


Teszt, Barcelona, 2008.04.14.

#PilótaCsapatIdő
 1. Barrichello Honda 1:18.928
 2. Fisichella Force India-Ferrari 1:19.721
 3. Massa Ferrari 1:20.283
 4. Coulthard Red Bull-Renault 1:20.392
 5. Hamilton McLaren-Mercedes 1:20.452
 6. Alonso Renault  1:20.616
 7. Rosberg Williams-Toyota 1:20.800
 8. Glock Toyota 1:20.870
 9. Heidfeld BMW Sauber 1:20.981