1:1. Így áll két futam után a Ferrari-McLaren párharc a hétvégén következő Bahreini Nagydíj előtt. Míg az első futamon Ausztráliában a McLaren volt a favorit, addig Malajziában a Ferrari teljesítménye volt lehengerlő. Vagyis Kimi Räikkönené, hiszen Felipe Massa eddig két versenyt nullázott le. Valami komolyat kell villantania most, ha versenyben akar maradni.

Massának nyerni kellene

Massának nyerni kellene


Ha ismét hibázik – a sok hajtűkanyar miatt van erre esély – már a Ferrari is kényszerhelyzetbe kerülhet, az ő pontjai nélkül nem lehet világbajnokságot nyerni

Massa tavaly nyert Bahreinben, és idén is összejöhet neki. Ebben segítségére lehet, hogy a Toyota mellett a Ferrari volt az egyetlen csapat, amely a téli tesztidőszakban tesztelt az arab államban. Persze tavaly a dobogón ott volt csapattársa (sorozatban háromszor volt harmadik Bahreinben), és Lewis Hamilton is. Räikkönen malmára hajtja viszont a vizet, hogy télen remek időt futott a pályán, nem hivatalosan megdöntve Michael Schumacher 2004-es rekordját.

Hamiltonnak viszont nemcsak a vörösökkel, de a MP4-23-mal egyre jobb barátságba kerülő Heikki Kovaleinentől is tartania kell. A finn egyre gyorsabb. Sőt ahogy Räikkönen is megmondta, a BMW-re is figyelni kell, amelynek autója mindkét 2008-as futamon a második helyen végzett. Jósolni persze nehéz, hiszen a hat dobogós helyet hat különböző pilóta szerezte az eddigi két futamon.

Jellegzetes

Jellegzetes


A McLaren számára különösen nagy jelentőségű ez a futam, mivel a bahreini állam a Mumtalakat cégen keresztül 30 százalékban tulajdonosa a csapatnak. Hamilton sikerére is lehet fogadni, aki komolyan építkezhet múltjából. Pályafutása legjobb versenyét itt futotta, amikor 2004-ben a 23. helyről tudott nyerni az F3-ban.

Fernando Alonso viszont hiába nyert meg kettőt az eddigi Bahreini Nagydíjakból, idén egy újabb sikerhez csodára lenne szüksége. Már a Williams is könnyedén kerülhet a Renault elé. Ha a négyéves múltat nézzük, akkor a Ferrari lehet a favorit, hiszen a két Renault-siker mellett az olaszok jegyeznek két elsőséget a sakhiri pályán.

Események a Bahreini Nagydíjon 2004-2007:


Massának nincs több dobása 1

Időmérő edzés: 2008. 04.05., magyar idő szerint 13:00 órakor kezdődik.
Futam: Az 57 körös Bahreini Nagydíj április 06-án 13:30 órakor indul.
2007-es dobogó: 1. Felipe Massa, 2. Lewis Hamilton, 3. Kimi Räikkönen
Pályarekord: 1 perc 30.252 másodperc, Michael Schumacher – Ferrari


A pálya és a verseny:

Nagyon poros a pálya

Nagyon poros a pálya


Elsősorban lassú kanyarokból és egyenesekből építkezik a Hermann Tilke által rajzol bahreini pálya. A 15 forduló közül a pilóták által kedvelt lendületes kanyarok szinte teljesen hiányoznak. Ez a kigyorsítós-nagyfékezős nyomvonal viszont újabb vezetői hibákhoz vezethet a kipörgésgátló kitiltása miatt.

Erre még rásegíthet a homokozó-effektus is. Az 5412 méter hosszú pálya ugyanis a sivatagban fekszik, és a szervezők minden erőfeszítése ellenére a szél folyamatosan hordja az aszfaltra a homokot, ami jelentősen rontja a tapadást. A pilóták abban sem lehetnek biztosak, hogy a következő körben ugyanolyan tapadási körülmény fogadja őket, mint előzőleg. Folyamatosan változnak a viszonyok.

2007-es dobogó

2007-es dobogó


A homok veszélyt jelent a motorokra is, ami ellen a csapatok komoly szűrőkkel védekeznek, ezek viszont fojtják a blokkot. A kegyetlen hőség úgy általában is próbára teszi a motorokat, de a szokásos 40 helyett ezúttal kellemes 26-30 fokos időt jósolnak. Eső nem várható.

Hiába tesztelt télen a Ferrari a pályán, előnye a gumik tekintetében nem lesz mérvadó, miután a Bridgestone a korábbitól eltérő abroncsokat szállít a csapatoknak – a tavalyinál puhább keveréket használhatnak. A szél és a por mellett a pilóták a gumik hólyagosodására panaszkodnak majd leginkább, miután az aszfalt Bahreinben sötétebb az átlagosnál, így jobban melegszik, mint más pályákon. Kiemelt terhelést kapnak a hétvégén a fékek is.

A világbajnok egy köre Sakhirban: