A Ferrari 2006 utolsó futamain állt elő újításával: az autó hátsó kerekeire tárcsákat szereltek, amelyek eltakarták a felnit. 2007-ben aztán az autó első kerekeire is került hasonló alkatrész, a 2008-as idényre pedig szinte minden csapat új autóján szerepel hasonló elem. A BMW-nél elégedettek az eredményekkel, a technikai igazgató, Willy Rampf szerint nagyjából kéttized másodpercet jelent körönként a tárcsa:

“A borítólemez optimalizálja a fék szellőzését és a légellenállást is csökkenti” – mondta a szakember egy német lapnak.

A BMW-nél azt is kiemelik, hogy az ilyen jellegű újítás átvétele a Forma-1-ben nem helytelen, ez nem hasonlít a tavalyi kémügyre:

“Alapvető különbség van a motorsport és az egyéb ipari tevékenységek között. Itt nincsenek szabadalmak, az ötletek onnan fogva nem védettek, amint kikerülnek a gyárból a pályára. A látható ötletek átvétele teljesen normális. A csapatok az ellenfelektől vesznek át elképzeléseket, ez oda-vissza működik” – magyarázta a csapatfőnök, Mario Theissen.

Persze amennyire lehet, a csapatok igyekeznek a kíváncsi szemek – és az F1-ben a csapatok által alkalmazott lesifotósok – elől elrejteni a az újításokat – a teszteken általában nagy paravánokkal takarják el a garázs bejáratát, a versenyeken ez azonban nem engedélyezett.