Tegnap az indiai Mumbaiban – ismertebb, gyarmati nevén Bombayben – a Force India csapat bemutatta 2008-as pilótafelállását. A Spykertől “örökölt” német Adrian Sutil mellé a exrenault-s Giancarlo Fisichellát szerződtették, a tesztpilóta pedig honfitársa, Vitantonio Liuzzi lett.

A bemutatón a csapat új társtulajdonosa, az indiai milliárdos, Vijay Mallya a tervekről és célokról is beszélt:  

“A csapat költségvetése tavaly 70 millió dollár volt, 2008-ra ezt 120 millióra emeljük. Az új autó teljesítményéről nem találgatnék, de nagyjából 1,5 másodperccel lesz gyorsabb körönként, aztán hogy a többi csapat hogyan teljesít, az csak a versenyen derül ki.”

“Nyilván, ha az első egy-két versenyen nem jutunk sokra, korai lenne ítéletet mondani. Európáig, Barcelonáig kell majd várni, akkortól mutatkozik majd meg az igazi teljesítményünk. Egy dolog azonban biztos, már korábban is világossá tettem: 2010-re, amikor az első Indiai Nagydíjat rendezik, már a dobogón kell állnunk.”

Mallya azt is elmondta, hogy a csapat új versenyzői az indiai pilóták Forma-1-ben versenyképes generációjának kinevelésében is segíteni fognak majd.

“Adrian és Tonio korábbi gokart-világbajnokok, a jó versenyzők pedig onnan kerülnek ki. Indiában hatalmas érdeklődés övezi a gokartot, a pilótáink pedig el is jönnek majd a versenyekre, hogy értékeljék a versenyzőket. A Force India pénzel majd minden potenciális versenyzőt, akire a mi pilótáink felfigyelnek.”

Kezdetben nem várnak sokat

Kezdetben nem várnak sokat


A veterán Fisichella, aki a Renault-ól való távozása után egy utolsó utáni lehetőséget kapott a Force Indiától, arra figyelmeztet, hogy ne várjon senki azonnali eredményeket, de ő is hisz a későbbi sikerben.

“Az idény eleje nehéz lesz. Esélyeink az idény közepétől lesznek, amikor a munkánk előrébb viszi a csapatot. Ha keményen dolgozunk, előrébb léphetünk a top10 felé.”

A 35. születésnapját jövő héten ünneplő olasz azt is elmondta, hogy a csapatnál ő lesz az első számú versenyző a következő két évre:

“Két évre írtam alá. Én leszek a viszonyítási pont, a tapasztalatom miatt én leszek az első számú versenyző. Sutil csak utánam következik.”

“Nem a pénz miatt csinálom, itt sokkal kevesebbet keresek, mint a Renault-nál. De mindenképp szeretnék még F1-es versenyző maradni, ezért meg sem fordult a fejemben, a visszavonulás, vagy az, hogy más sorozatban folytassam” – tette hozzá Fisichella.