Baleset lehet a paplanok nélkül!

Baleset lehet a paplanok nélkül!

A Red Bull-os David Coulthard aggódik a gumiszabályok változása miatt, a biztonsággal kapcsolatos kérdéseket ezért a pilóták “szakszervezete”, a GPDA elé viszi megtárgyalásra.

Coulthard, aki a Forma-1-ben 1994 óta versenyzett már slickeken, mintás gumin, kipörgésgátlóval és anélkül, most komoly kételyeket fogalmazott meg a a minta nélküli, slick gumik 2009-es várható bevezetésével, és a gumimelegítő paplanok egyidejű betiltásával kapcsolatban.  

A múlt heti jerezi teszteken a csapatok első alkalommal próbálhatták ki a Bridgestone slick gumijait, és tesztelhették a 2009-es szabályoknak megfelelően beállított autókat. A tapasztalatok nem voltak egyértelműen pozitívak, Coulthard leginkább a gumimelegítők elvételét fájlalja:

“Eléggé aggaszt a gumik közti hőmérséklet-különbség, főképp a kvalifikáció szempontjából. Elég sok versenyzővel beszéltem, és mindegyikük azon a véleményen volt, mint én: ha az autó a melegítőpaplanok nélkül megy ki a pályára, míg mások gyors körön vannak, az  igencsak félelmetes. Hatalmas a sebességkülönbség.”

A jerezi teszten általános tapasztalat volt, hogy a hideg slickek több másodperccel rosszabb köridőt jelentettek, mint a már jól tapadó meleg gumik. A skót pilóta szerint a hőmérséklet-különbség miatti  eltérő guminyomás csak még tovább ront a helyzeten. Couthard emlékeztet Ayrton Senna halálos balesetére, amelyben feltehetőleg a lehűlt abroncsok csökkent nyomása is szerepet játszott.

A veterán versenyző ezért mindenképp szeretné megvitatni a kérdést a pilótákkal a GPDA következő ülésén, amelyre valószínűleg a januári teszteken kerül majd sor.

“Ez komoly biztonsági kérdés! Azt tervezem, hogy a GPDA elé viszem az ügyet. Idén már nem lesz több találkozó, de az új évben mindenképp tárgyalni kell róla” – szögezte le Coulthard.