A Spanyol Nagydíj előtt a McLaren, a futam után pedig a Red Bull keveredett abba a gyanúba, hogy a Forma-1-ben szabálytalan, mozgó légterelő alkatrészt használ.

Valószínűleg a csapat javuló formája is hozzájárult ahhoz, hogy a riválisok élesebb szemmel figyeljék a Red Bull alkatrészeit. A megfigyelők szerint a Spanyol Nagydíj felvételein a 28., majd a 64. körben David Coulthard belső

Csalással lett ötödik?

Csalással lett ötödik?


kamerás képein az látszott, hogy a hátsó szárny nagy sebességnél alakot változtatott. Bár a mozgó alkatrész használata a szabályok szerint tilos, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által alkalmazott tesztek csak nyugalmi állapotban vizsgálják az autókat, mozgás közben nem, ezért gyakran felmerülhet a szabályosság kérdése, amit igen nehéz eldönteni.

Amit a bírálók szabálytalannak látnak, arról az épp gyanúba keveredett csapat szakemberei természetesen mindig az ellenkezőjét gondolják. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint minden rendben van náluk:

“Én nem láttam a felvételt, de tudomásunk szerint az autó mindenben megfelel a szabályoknak. Sem egy másik csapat, sem pedig a FIA nem keresett meg minket az ügyben, márpedig ha a FIA szerint gond lenne, akkor biztosan léptek volna az ügyben. Az autónk gond nélkül átment a teszteken Spanyolországban.”