Egyre több versenyző panaszkodik a csapatok által az autókra már szinte minden lehetséges helyre felerősített légerelő szárnyacskák miatt, amelyekkel a keményebb gumik és a befagyasztott motorfejlesztés jelentette lassulást ellensúlyozzák.

 

Az autók ugyan nem is lassultak tavalyhoz képest, de a sok kis szárnyacska által kevert légáramlatok szinte lehetetlenné teszik, hogy az autók előzési pozícióba tudjanak kerülni egymás mögött.

 

A szarvak maradhattak

A szarvak maradhattak


A Forma-1-es körökben azt suttogják, hogy a FIA-nál fontolóra veszik a kiegészítő légterelő elemek, szárnyacskák betiltását, Max Mosley, a szervezet elnöke korábban ugyanis már “kikotyogta”, hogy a kérdéssel külön munkacsoport foglalkozik. Mivel a FIA évek óta az F1 egyszerűsítésén, karcsúsításán fáradozik – egyben a technika területéről a pálya felé tolná a versenyt -, nem lenne meglepő egy ilyen lépés a közeljövőben.

 

Néhány szakértő már azt is tudni véli, hogy a Ferrari barcelonai teszten bemutatott új fejlesztésű autójával már  elémegy az ilyen irányú szabályváltoztatásoknak.

 

Van azonban olyan versenyző is, aki szerint nem itt van a kutya elásva, szárnyakkal vagy “szárnyaszegetten”, az F1 így is, úgy is egy más minőség, mint mondjuk a szoros versenyei miatt gyakran emlegetett GP2. Alexander Wurz szerint az előzés nem az aerodinamikai elemek miatt nehéz: “A legfőbb ok az, hogy a Forma-1-ben vannak a legjobb pilóták, mi nagyon ritkán hibázunk.”