Évek óta tart a Porsche és a TAG Heuer kapcsolata, amit jól mutat, hogy a stuttgartiak Forma-E-csapatának a kezdetektől fogva névadó támogatója a népszerű óramárka. Mostanra pedig második közös órájukat is piacra dobták: a TAG Heuer Carrera X Porsche nem kevesebb mint 7050 dollárba (2,3 millió forint) kerül. Az új modell a Porsche nagykövete, a híres színész és autóversenyző Patrick Dempsey-vel debütált.

Hasonlít az előző Porsche-órához, de fekete-sárga színvilágával a 911 Carrera előtt tiszteleg. A szerkezet a TAG Heuer 4,3 centiméteres DLC-tokjában kapott helyet, kerámia elő- és fekete PVD-bevonatú, acél hátlappal. Szíja fekete bőrből készült, a csatot pedig ugyancsak PVD-eljárással munkálták meg.

Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 1
Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 2

Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé

Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé

Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 8
Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 9
Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 10
Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 11
Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 12
Fotó megosztása:

Az órát a Heuer 02 automata mechanizmus táplálja, ami több mint három napot bír ki anélkül, hogy viselnénk, utána újra be kellene állítani, 80 órás teljesítménytartaléka révén. Úgy tudni, limitált szériás darab ez is, de a pontos darabszámról egyelőre nem hoztak nyilvánosságra információt.

DLC? PVD? Mik ezek? Kínaiul ír talán a First Class?

Joggal merül fel a kérdés, mégis mit jelentenek ezek az első hallásra szakszerűen csengő, ám túl sokat nem mondó rövidítések. Most azonban tiszta vizet öntünk a pohárba.

  • DLC (Diamond Like Carbon): Gyémántszerű szénbevonat, ami tartós, kiváló karcállóságú takaró rétegként szolgál, ipari felhasználásához ráadásul néhány mikrométernyi gyémánt is elegendő. A rétegeket a PVD-technológiához hasonló módon alakítják ki, de jelen esetben a mikrokristályok már alacsonyabb hőmérsékleten, de nagyobb területen képesek nőni.
  • PVD (Physical Vapor Deposition): Fizikai gőzfázisú leválasztás, az egyik leggyakrabban alkalmazott módszer az óragyártásban, amivel szert lehet tenni a kerámia, az üveg és a fém fényes fémbevonatára. Kerámia anyagok felhasználásánál bír különösebb jelentőséggel, vékony és modern rétegek kialakítása szempontjából, hiszen egyszerre kell keménynek, kopásállónak, hőállónak (akár 750 °C-on is), korrózió- és savállónak, valamint bőrbarátnak is lenniük. Úgy néz ki a bevonatozás folyamata, hogy az anyagot annak párologtatása során az elektródákból alkotott ívvel ionizálják is. Az ionizált anyagot negatív túlfeszültséggel gyorsítják tovább a céltárgyhoz, és amint eléri a felületet saját, leválasztott réteget képez.

(via Irisimo)

A Porsche 911 Carrera, mely ezt az órát ihlette, 2019 óta erősíti a stuttgartiak 992-es generációját. A 3,0 literes, ikerturbós boxermotor teljesítménye – változattól függően – 380 és 473 lóerő között ingadozik, 450-570 Nm-es maximális forgatónyomaték mellett. Az esetek többségében nagyjából 4,0 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra (Sport Chrono-csomaggal akár 3,4-3,5 szekundum is elég), míg a végsebesség a „legrosszabb” esetben is 290 km/óra, de a Carrera 4 GTS esetében meghaladja a 310 km/órát.

Szinte kötelező ez az óra egy Porsche 911 mellé 13

4,0 másodperc körüli 0-100 km/órás sprint és nagyjából 300 km/órás csúcssebesség mellett valóban egy stílusos karóra passzol a 911 Carrerához.

A TAG Heuer nemcsak a Porschéval működik együtt, hanem többek között a Red Bull Forma-1-es csapatával is. Az energiaitalosokkal folytatott kooperáció keretében a világbajnok Max Verstappennel mutattak be a közelmúltban egy új kronográfot:

Más autógyártókhoz kötődő különleges órákról pedig itt írtunk korábban: