A szakértők valóságos árrobbanásra számítanak a magánrepülőgépek piacán, amint egyre több gyártó készíti el tisztán elektromos típusait. Ezek vételára óhatatlanul magasabb lesz, mint a hagyományos társaiké (ahogy a villanyautók is többe kerülnek a belső égésű motorral szerelteknél), ám üzemeltetésük a töredékébe: akár 70-80 százalékkal kevesebbe kerülhet, ráadásul használat közben nem szennyezik a levegőt, és akkor még nem beszéltünk a nagyságrendekkel alacsonyabb zaj- és rezgésszintről, ami komfortosabbá teszi az utazást.

Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 1
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 2

Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép

Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép

Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 18
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 19
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 20
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 21
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 22
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 23
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 24
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 25
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 26
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 27
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 28
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 29
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 30
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 31
Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 32
Fotó megosztása:

Ennek a most fejlődő piacnak az első igazán fényűző képviselője lehet az Eviation Alice, egy kilenc utas szállítására alkalmas, kétfős személyzettel repülő gép. A 17,1 méter hosszú, 3,84 méter magas repülőgép szárnyfesztávolsága 18,0 méter. Hajtásáról három darab villanymotoros tolólégcsavar gondoskodik: egy-egy a szárnyvégeken elhelyezett gondolákban, egy harmadik pedig a géptörzs végén – az utóbbi arra szolgál, hogy a géptörzs mellett áramló levegőt felgyorsítva extra felhajtóerőt hozzon létre, így maga a törzs is szárnyként viselkedik.

Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 33

A villanymotorok teljesítményéről nincs információ, ismertek viszont az akkumulátorcsomag paraméterei: a lítium-ion egység összkapacitása félelmetes 820 kWh, ami 814 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé (plusz a kötelező biztonsági tartalék.) Az akkucsomag önmaga 3720 kg-ot nyom, ami a 6668 kilogrammos maximális felszállási tömeg több mint felét teszi ki. A repülőgép hasznos terhelhetősége így is 1134 kg – azaz utasonként 100 kilóval számolhatunk.

Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 34

Az Eviation Alice utazósebessége 407 km/óra, legnagyobb utazómagassága 9760 méter, felszállásához elegendő egy 793 méteres kifutópálya.

A vételárról, illetve az értékesítés kezdetéről nincsenek információk – a vállalat most kezdi meg az Alice tesztrepüléseit -, de azt már most elárulták, hogy az USA mellett Európa lesz az Alice elsődleges piaca.

Felszállásra kész az elektromos luxusrepülőgép 35

Az Eviation három látványos fimet készített: egy animációt, egy time lapse videót, amin a gyártás fázisai követhetők nyomon, és egy harmadikat, ahol az Alice életnagyságú, teljesen berendezett makettjét járhatjuk be. Ezek megtekintéséhez kattints ide!