Ha a világ legnagyobb autópiacairól esik szó, keveseknek jut eszébe India, pedig ott van a negyedik helyen (2017-ben négymillió autót adtak itt el), és a növekedés üteme alapján akár már 2020-ra letaszíthatja Japánt a dobogó legalsó fokáról.

Ha így nézzük, rögtön nem is olyan lényegtelen, hogy melyik típust választották meg Indiában az Év Autójának. Az Indian Car of the Year (ICOTY) díjat 2005 óta ítélik oda, és bár márkák szintjén erős a Hyundai dominanciája – eddig ötször került a koreai gyártóhoz a korona –, triplázni csupán egy típusnak sikerült: a Suzuki (Maruti) Swift 2006-ban, 2012-ben és most, 2019-ben is nyerni tudott.

Olyan típusok ellen győzött, mint a nálunk is kapható Honda CR-V vagy Toyota Yaris (bár az utóbbi arrafelé lépcsős háttal kerül forgalomba), vagy a mifelénk teljesen ismeretlen Hyundai Santro kisautó (a Hyundai Atos utódja) és Honda Amaze (az egykori Honda City kistestvére).