2017-ben először fordult elő, hogy nem hazai gyártású autót választottak meg az év legfontosabb újdonságának Japánban. A jelek szerint bejött a koncepció a japánoknak, mert idén ismét európai autót választottak – a biztonság kedvéért megint Volvót.

A negyven legfontosabb japán autóipari szakfolyóirat képviselői, valamint autóipari szakemberek alkotják azt a 60 tagú zsűrit, amely megválasztotta az év autóját.

Szoros versenyben maradt alul a Toyota Corolla, de a Gazoo Racing sikere kárpótolta a márkát

A szavazásnál rögtön elhúzott két modell: a Toyota Corolla és a Volvo XC40. Az importmodell jól kezdett, félidőben belehúzott a Corolla, de aztán a Volvo győzött, 363 szavazattal 314 ellenében.

A harmadik helyen a Volkswagen Polo végzett 197 vokssal, mögötte még egy Toyota: a Crown (170) és végül a Mitsubishi Eclipse Cross (16) zárta a versenyt.

Daihatsu Mira Tocot (Japán Év Törpeautója)

Mivel nem belföldi autó nyerte a versenyt, nem adták át az egyébként szokásos Év Import Autója díjat. Bőven voltak azonban még díjazottak: a konnektoros hibrid Honda Clarity PHEV nyerte az Év Legjobb Innovációja díjat, a BMW X2 lett az Év Emocionális Autója, míg a fura nevű Daihatsu Mira Tocot a Kisméretű Mobilitás trófeát vitte haza.

A Különleges Teljesítmény Díját a Toyota versenyrészlege, a Gazoo Racing nyerte el a Le Mans-i 24 óráson és a rali-világbajnokságban nyújtott teljesítményéért. Szintén különdíjban részesült a Honda N-Van.

Második évében világbajnok lett a Toyota WRC programja, valamint megnyerték a Le Mans-i 24 órást.

Forrás: jcoty.org