Stílusosan a 850i-vel vezeti be régi-új modellszériáját a BMW. Bár a kilencvenes évek legendájával ellentétben nem V12, hanem nyolchengeres a motor, a hangulat tagadhatatlanul emelkedett: a modellben kiteljesedik az elmúlt évek BMW-formanyelve, láthatóan senki nem fogta vissza a dizájnerek kezét, amikor megrajzolták a tekintélyes méretű (4843 x 1902 x 1341 mm, tengelytáv 2822 mm) autót.




Mélyre került a dupla vese, egyetlen közös keretbe foglalták a két felet.
Minden más BMW modellnél keskenyebbek a LED-es fényszórók. Opcióként variálható pászmájú lézervilágítás és szelektív kitakarású, adaptív fényszóró is kérhető.
Hatalmas, domborodó vállak, erőteljesen keskenyedő oldalüveg, hosszan elnyúló LED-es zárófények fogják össze az autó farát.
Csaknem teljesen burkolt a fenéklemez, az első kerék mögött légkivezető hasadék nyílik, a külső tükrök vékony száron állnak, a hűtő lezárható, ha nincs rá szükség. A 850i xDrive extra első légterelőt kapott.
Látványos és könnyű a Karbon-csomag: szénszálas műanyagból készül a tetőlemez, a légbevezetők, a külső tükörházak, a hátsó légterelő és a diffúzor.
A klasszikus BMW-s belső határozottan fókuszált, vezetőközpontú hangsúlyt kapott. Viszonylag sallangmentes, ha nem is puritán a környezet.
Alapáras az ajtók és a műszerfal bőrborítása. Az új fejlesztésű üléseket mélyen építették be, így jutott hely az integrált fejtámaszoknak. A Vernasca bőrkárpitozás különleges hatást ébreszt.
A hátsó üléspár 50:50 arányban osztva dönthető, így bővíthető az alaphelyzetben sem apró, 420 literes csomagtartó.
Kijelzős kulcs, vezetők nélküli telefontöltő, klimatizált ülések, Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszer, valamint kristályüveg kezelőszervek szerepelnek az opciós listán.
Vadonatúj fejlesztésű 4.4 V8 motort kapott a 850i xDrive. A turbófeltöltők a két hengersor között kaptak helyet. Az elődjénél 68 lóerővel erősebb, 530 lóerős motor maximális forgatónyomatéka 750 Nm, álló helyzetből 3,7 másodpercig tart a sprint 100 km/órára.
Az ősszel érkező 840d xDrive soros hathengeres, háromliteres erőforrása 320 lóerőt ad le, legnagyobb nyomatéka 680 Nm. 4,9 mp alatt éri el a százat. Mindkét motor teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós normát.
Továbbfejlesztették a nyolcfokozatú Steptronic Sport váltót, új a vezérlés és a hidraulikus működtetős, a fokozattartományt széthúzták.
Alapfelszerelés a kormány mögé biggyesztett váltófül.
Az összkerékhajtás alaphelyzetben a nyomaték nagyobb részét juttatja a hátsó tengelyre, amelyen a 850i típusnál elektronikusan zárható differenciálmű dolgozik.
Sokat finomították az első kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros futóművet. Minden esetben eltérő méretű kerekek kerülnek előre és hátra. Az elektronikus szabályozású adaptív M lengéscsillapítás alapáras tétel, ahogy a változó áttételű kormányművet hátsókerék-kormányzással kombináló Integral Active Steering rendszer is. A 850i xDrive Coupéhoz aktív kanyarstabilizátor kérhető.
A 850i eleve BMW M Performance kivitelben kerül utcára, ami nagyobb fékeket, 20 colos keréktárcsákat, megvilágított küszöbborítást, hátsó légterelőt tartalmaz. Szintén része a csomagnak az M Sport pakk, ami már a 840d-hez is elérhető lesz: ebben sportülések, M bőrkormány, fémhálós belső dekorbetétek találhatók. Az M Technic Sport opció (840d) 19 helyett 20 colos felniket, erősebb fékrendszert, hátsó differenciálzárat és hátsó szárnyat tartalmaz.
Dugókövető aktív tempomat, sávváltás-asszisztens aktív kormányrásegítéssel, sávelhagyásra figyelmeztetés, sávban tartás aktív elkerüléssel, Night Vision éjjellátó funkció, keresztirányú forgalomra figyelmeztetés, elsőbbségadás figyelmeztetés és behajtani tilos figyelmeztetés segíti a vezető munkáját.
A parkolórobot teljesen önállóan képes beállni a helyre, míg az X5 fedélzetén debütált tolatássegéd képes visszakövetni hátramenetben a legutóbb megtett 50 méteres utat.
Szériafelszerelés a testre szabható, 12,3 colos digitális műszeregység, aminek a grafikája megegyezik a 10,25 colos központi kijelzőjével, így egységes a megjelenítés. Szintén alapáras tétel a head-up kijelző.



















