James Dyson, az általa feltalált, innovatív háztartási készüléket (porzsák nélküli porszívó, forgólapátok nélküli ventilátor, kézbedugós kézszárító) gyártó, róla elnevezett Dyson márka tulajdonosa nem kevesebb mint 2,5 milliárd fontot, azaz mintegy 890 milliárd forintot szán régi nagy álma: egy radikálisan újszerű villanyautó megvalósítására.

Porszívógyáros forradalmasítja a villanyautó-piacot 1

Szereti az autókat: a Dyson központi irodáját egy félbevágott Austin Mini díszíti

400 mérnök két éve dolgozik az autón, és a nyakunkat tesszük rá, hogy ez az a projekt, amellyel az egykori BMW-látnok Chris Bangle visszatér az autóiparba (nem mondtuk? visszatér.)

Egyelőre nincsenek információk az autóról, de annyit azért megsúgtak, hogy tiszta lappal tervezték, nagyon technológia-centrikus lesz, és rettentő sokba fog kerülni. A gyártás helyszínéül alighanem Ázsiát jelölik ki, nem azért, mert így olcsóbb lesz, hanem mert Dyson szerint jóval előrébb járnak a villamosítás terén, mint Európa.

Dyson eddig egymilliárd fontot költött a projektre, további egyet fog a prototípus elkészítésére, és félmilliárd elmegy járulékos költségekre – így jön ki a 2,5 milliárd. Az autó 2020-ra elkészül, ígéri – mondjuk ennyi pénzből ez akár lehetséges is.