Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatótanácsának elnökhelyettese Monzában a Forma-1 sportszakmai főnökével, Ross Brawnnal és az F1 egyéb vezetőivel tárgyalt.

A téma természetesen a Forma-1-be való beszállás volt. A Porsche az év végén lezárja LMP1-es programját, kiszáll a hosszú távú világbajnokságból (WEC), a 2019-20-as szezonban a Forma E-ben indul majd gyári csapattal.

Az elektromos formaautó-széria alacsonyabb költségei mellé esetleg egy F1-es program is elférne, ha a 2021-ben bevezetendő motorformula – vélhetően egyszerű KERS-es, duplaturbós V6-os – a jelenleginél valóban egyszerűbb és olcsóbb lesz.

“Az F1 jó hely lehetne számunkra. Ahogy tudják, a Forma E nagyon fontos számunkra, de az F1 is mindig megfontolásra érdemes téma. Úgy gondolom, nagyon jó párbeszéd folyik az új motorokról. A duplaturbós V6-osok nagyon is vonzók lennének számunkra. A Forma-1-ben költségcsökkentésre van szükség, ez pedig jó megoldás lenne erre” – magyarázta Meschke a Motorsport.comnak.

Meschke azt is tisztázta, hogy gyári csapat indítása nem szerepel a terveik között, motorszállítói szerepet tudnak elképzelni maguknak.

Lehetséges partnerekből nincs hiány: a VW-csoporttal régóta flörtöl a Red Bull, a Williams szoros együttműködésben dolgozott a Porschével a Hybrid Power részlegén keresztül, a McLaren pedig TAG név alatt 1983-86 között Porsche-motorokat használt, igaz, a wokingiak az utcai luxussportkocsik piacán ma már a németek konkurensei.

Az F1 gazdasági és marketingfőnöke, Sean Bratches tárt karokkal üdvözölné a Porschét:

“A végső cél, hogy olyan platformot és környezetet teremtsünk, amely több motorgyártót, autómárkát, csapatot vonz a Forma-1-be, jó üzleti lehetőséggé teszi a sportágat. Az F1 marketingért, brandingért felelős vezetőjeként igen nagyra értékelném, ha egy olyan motorsporthagyományokkal rendelkező márka szállna be, mint a Porsche.”