Nagy múltú motorépítő cég a Cosworth, melynek székhelye az angliai Northamptonban van. Az igazán sikeresnek nevezhető vállalkozást még 1958-ban alapította Mike Costin és Keith Duckworth. Könnyen kitalálható, hogy a vezetékneveik összeolvasztásával született a cég neve. Számos versenymotor kötődik a nevükhöz, de utcai autók erőforrásainak fejlesztéséből is kivették a részüket. Ezek jellemzően sportos modellek, hiszen ehhez értenek legjobban a Cosworth-nél.
Toyota GT86 Cosworth




Chevrolet Vega Cosworth
Ellentétben a szokványos amerikai autókkal, a Vegában távolról sem egy V8-as motor lefetyelte a benzint, hanem egy soros, négyhengeres, melyet az angolok reszeltek. Nem túl acélos 100 lóerőt és 145 Nm-es nyomatékot hoztak ki belőle. 5000 motort építettek, autóból viszont csupán 3508 hagyta el a gyártószalagot.
Audi RS4 Avant
Korábban a legsportosabb Audikban rendre valamilyen turbós, öthengeres motor dolgozott, azonban ezt a korszakot is túl kellett haladni, így született meg a turbós V6, mely az RS4 Avantban is szolgál. A 90 fokos hengerszögű 2,7 literes motorból 381 lóerőt hoztak ki, 100-as tempóra pedig 5 másodperc alatt gyorsult vele az autó.
Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Mára ikonná emelkedett az a 190-es Merci, mellyel Ayrton Senna markánsan elverte az egész mezőnyt. Az autókon alig végeztek átalakításokat, hiszen alapvetően is alkalmas volt arra, hogy megszorongassa a BMW-ket. Ez pedig nem csupán a csinos spoilereknek, hanem a remek 2,3 literes motornak is köszönhető, melyet a Cosworth-nek köszönhet a Mercedes. A négyhengeres motor teljesítménye 185 lóerő, maximális nyomatéka pedig 236 Nm.
Ford Escort RS Cosworth
Nem először működött együtt a Ford és a Cosworth, amikor az Escort született, korábban például a Sierrát is kezelésbe vették. Az Escort RS azonban le sem tagadhatná, hogy raliversenyekre született és csupán a homologizációs szabályok miatt eresztették utcára. A négyhengeres turbómotor hivatalosan közel 230 lóerőt teljesített és az összkerékhajtásnak hála akár 6 másodperc alatti 100-as sprintre is képes volt vele a járgány. A masszív szárnyak pedig valódi leszorítóerő termeltek.
Subaru Impreza Cosworth
2010-ben vette kezelésbe a Subaru Impreza WRX STi-t a Cosworth, és igazán ütős gépet sikerült összerakniuk a kompakt sportmodellből, melyből csupán 75 darabot készítettek. A 400 lóerős Impreza 3,7 másodperc alatt szökken 100 km/órás sebességre.
Aston-Martin One-77
A 2009-es Genfi Autószalonon mutatta meg a közönségnek az Aston Martin csúcsmodelljét, a One-77-est, melyből könnyen kitalálható, hogy hány darabot készítettek. Motorja 7,3 literes, szívó V12-es 750 lóerős teljesítménnyel 350 feletti végsebességre képes.






