A tetőre egy nem túl széles, ámde biztonságos létrán lehet feljutni. A tetőt csúszásmentesített bevonattal látták el a legénység biztonsága érdekében. Az esti munkavégzés estére pedig két oldalt lámpák is rendelkezésre állnak, hogy a tűzoltók ne a vaksötétben matassanak a jármű tetején
A tűzoltókészülékekhez a kihúzható polc segítségével könnyebben hozzá lehet férni
A felépítmény alja fecskendő csatlakozókat rejt
Szivattyútéri kezelőfelület Cerberus automatikus vezérlőrendszerrel, mely szükség esetén a színes karok segítségével manuálisan is kezelhető. A megoldás még az európai gyártmányok között ritkának számít, nemhogy Magyarországon.
16 fotó
Magyar tűzoltóautóba nem kell Euro 6-os motor 6 A belügyminiszter erről szóló rendelettervezetét hétfőn hozták nyilvánosságra a kormány honlapján. A tervezet indoklása szerint az Euro 6-os motorokban a 200 fokra felmelegedő kipufogógáz képes meggyújtani azt a tarlót, amelyet éppen oltanak, illetve szintén veszélyes lehet, ha egy mentett kocsiból szivárog az üzemanyag.

A tisztább motoroknak a tervezet szerint emellett kisebb a teljesítményük, amely “hátrányosan befolyásolja a tűzoltó feladatának végrehajtását, alkalmazhatóságát.”

A tervezet kitér arra is, hogy a már forgalomba helyezett, a fogvatartottak szállítására szolgáló járművek 2025 végéig a jelenlegi felszereléssel működtethetők. Vagyis nem kell hozzájuk átalakítási engedély, és nem követelhető meg a tervezet mellékletébe meghatározott egyéb követelmény sem.

Így nem szükséges minden fogvatartott részére legalább kétpontos biztonsági övet beszerelni, és a rácsnak sem kell olyannak lennie, hogy az veszélyhelyzet esetén gyors mentést tegyen lehetővé.