A 2017-ben beinduló sorozatgyártásig még hátra van a szükséges alkatrészek beszerzése. A MÁV célja, hogy a sorozatgyártás hosszabb távon fenntartható legyen, egyelőre elsősorban a hazai igények kielégítésére. A Szolnokon kifejlesztett IC+ típusú vagon két prototípusa 2014 októberében próbaengedéllyel állt forgalomba. 2015 júniusában pedig megkapta a típusengedélyt a hazai és a nemzetközi közlekedésre.


Az IC+ vagonok légkondicionáltak, emellett elektromos csatlakozókkal, wifivel, kamerákkal, GPS-alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszerelték őket. A kocsik akár 200 kilométer/órás sebességre is képesek. Ekkora tempóra a hazai vasútvonalakon azonban egyelőre nincs mód. Az IC+ vagonok fejlesztése 1,4 milliárd Forintból valósult meg, melyhez 460 millió Forint európai uniós támogatást nyert el a MÁV.