Vannak vásárlók, akik nem akarnak használt autót, mert csak az újban bíznak, de nem tudnak érte hárommillió forintot vagy még többet kiadni. Összeállításunkban a legolcsóbb új autókat szedtük össze a Vezess.hu adatbázisára építve, amelynek ár- és felszereltségi adatait az EurotaxGlass tartja naprakészen.





9. Toyota Aygo x – 2 695 000 Ft. Egy vadonatúj típus is befért az áttekintésbe, persze nem a zseniális harmonikatetővel. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota hármas ikreit ismét a Toyota tervezte, gyártásuk a közös csehországi üzemben folyik. Az új Aygo vezetéséről itt olvashatók tapasztalataink

8. Dacia Dokker 1,6 Access – 2 660 000 Ft. Ár/körbezárt légköbméter arányban a Dacia Dokker a legjobb. Ezért az árért csak jobb oldalra jut tolóajtó, viszont mindhárom csemete ülését Isofix-csatlakozókhoz rögzíthetjük hátul és van menetstabilizáló meg négy légzsák. A 82 lóerős benzines motorra a gyári marketinges azt mondaná, hogy kiforrott, bár az öreg, de strapabíró őszintébb volna. Ehhez a motorhoz is van gyári LPG-átalakítás

6. Hyundai i10 1,0 Life – 2 549 000 Ft. Örömteli, hogy a városi mini biztonsági felszereltsége a 2,5 milliós ársáv ellenére is teljes. Menetstabilizáló elektronika mellett első, oldalsó és függönylégzsákok is alapáron járnak hozzá, ami akárcsak 5-6 éve is valószerűtlennek tűnt egy magyarországi alapmodell esetében

5. Kia Picanto 1,0 LX 2 449 000 Ft. Bár olcsóbb nagyon friss testvérmodelljénél, a Kia Picantóban az egyliteres háromhengeres három lóerővel erősebb és az i10 összes biztonsági extráját fedélzetén tudhatja. Összehasonlító tesztünkön nagyon jól szerepelt, de nem ezzel a felszereltséggel

3. Dacia Logan MCV 1,2 Access – 2 200 000 Ft. A Multi Convivial Vehicle eredetiben sem hangzik sokkal értelmesebben, mint magyar megfelelője (együttélésre többszörösen alkalmas jármű). A Logan kombi értelmét ne a nevében keressük: ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol nem vehetünk nullkilométeres autóban. A 250 000 forintos gyári autógázszettel a gazdaságosság netovábbja

2. 2 120 000 Ft. A Sandero esetében 100 000 forintos felárat jelent az azonos felszereltségű és hajtásláncú Loganhoz képest. Ennyi az ára annak, hogy a kissé bumfordi csomagtartóval megvert forma helyett egy fokkal elfogadhatóbb megjelenésű karosszériában dolgozik a 75 lovas motor. Változnak az idők, 15-20 éve még mindenki szedánra vágyott, mára lecsengett ez a hullám.

1. Dacia Logan 1,2 Access – 2 020 000 Ft. Aki kibírja légkondi nélkül, annak a magyar piac legolcsóbb autója egészen komolyan vehető családi hátas. Tágas és strapabíró batár, 75 lóerős motorja gyenge, de takarékos. Három év/100 0000 kilométer garancia van rá, szervokormányos és ESP-vel, négy légzsákkal a biztonsági felszereltsége is igen jó. Persze ez nem a Dacia bőkezűségén múlott, az európai forgalomba helyezési szabályok kényszerítették ki.


